Tecnotree Oyj:n hallitus on päättänyt suunnatusta annista

Tecnotree Oyj Pörssitiedote 30.7.2021 klo 16:00

Tecnotree Oyj:n ("Yhtiö") aikaisemmin tänään 30.7.2021 pidetty ylimääräinen yhtiökokous valtuutti Yhtiön hallituksen päättämään osakkeenomistajien merkintäetuoikeudesta poikkeavasta suunnatusta annista. Yhtiön hallitus on tänään päättänyt tarjota edellä mainitun valtuutuksen nojalla enintään 30.577.778 Yhtiön uutta osaketta (”Osakkeet”) osakkeenomistajien merkintäetuoikeudesta poiketen (”Osakeanti”).

Anti lyhyesti

• Yhtiö pyrkii keräämään Osakeannissa yhteensä noin 22 miljoonan bruttovarat tarjoamalla enintään 30.577.778 Osaketta.
  • Osakeannin tarkoituksena on tukea Yhtiön velanmaksukykyä ja vahvistaa Yhtiön käyttöpääomaa, joten suunnatulle annille ja osakkeenomistajien etuoikeudesta poikkeamiselle on Yhtiön kannalta osakeyhtiölain 9 luvun 4 §:n 1 momentin tarkoittama painava taloudellinen syy.
  • Osakkeet tarjotaan merkittäväksi Joensuun Kauppa ja Kone Oy:lle ja Oy Hammarén & Co Ab:lle.
  • Joensuun Kauppa ja Kone Oy on sitoutunut tietyin tavanomaisin edellytyksin merkitsemään 27.800.000 Osaketta ja Oy Hammarén & Co Ab on sitoutunut tietyin tavanomaisin edellytyksin merkitsemään 2.777.778 Osaketta.
  • Osakekohtainen merkintähinta on 0,72 euroa (”Merkintähinta”). Merkintähinta perustuu Yhtiön ja sijoittajien välillä käytyihin neuvotteluihin. Merkintähinta kirjataan Yhtiön sijoitetun vapaan oman pääoman rahastoon.
  • Osakkeiden merkintäaika alkaa 31.7. klo 12.00 ja päättyy 6.8.2021 klo 12.00.
  • Merkintähinta on maksettava viimeistään 30.8.2021.
  • Osakkeet vastaa noin 10,8 prosenttia Yhtiön nykyisten osakkeiden kokonaismäärästä ja noin 9,8 prosenttia Yhtiön osakkeiden kokonaismäärästä Osakeannin jälkeen.
  • Osakeannin toteutumisen jälkeen Joensuun Kauppa ja Kone Oy omistaisi noin 8,9 prosenttia ja Oy Hammarén & Co Ab:n omistus kasvaisi noin 3,7 prosenttiin Yhtiön osakkeiden kokonaismäärästä Osakeannin jälkeen.

Osakkeet merkitään Patentti- ja rekisterihallituksen ylläpitämään kaupparekisteriin ja lasketaan liikkeeseen Euroclear Finland Oy:n ylläpitämässä arvo-osuusjärjestelmässä arviolta 1.9.2021, minkä jälkeen ne tuottavat osakkeenomistajan oikeudet Yhtiössä. Osakkeet otetaan kaupankäynnin kohteeksi NASDAQ Helsinki Oy:n pörssilistalla Yhtiön muiden nykyisen osakesarjan osakkeiden kanssa arviolta 2.9.2021.

Annin ehdot ovat tämän tiedotteen liitteenä.

Lisätietoja:
Padma Ravichander, Tecnotreen toimitusjohtaja, puhelin +97 156 414 1420