Tecnotree Oyj:n lyhyt katsaus 1.1.–31.3.2021 (Tilintarkastamaton)

Tecnotree Oyj Pörssitiedote 29.04.2021 klo 9.00

1 Oikaistu liiketulos = liiketulos ennen kertaluonteisia eriä
2 Oikaistu kauden tulos = tilikauden tulos ennen kertaluonteisia eriä

Toimitusjohtaja Padma Ravichander: Lupaava aloitus vuoteen

Tecnotree on edelleen vakaalla kasvukäyrällä. Vuoden 2021 ensimmäisen neljänneksen tulos oli erittäin lupaava verrattuna viime vuoden vastaavan vuosineljänneksen tulokseen. Maailmanlaajuisten televiestintämarkkinoiden kehitys on osoittanut positiivisia merkkejä, mikä resonoi lisääntyvässä aktiivisuudessa markkinoilla, vaikkakin Covid-19-pandemia on edelleen käynnissä. Vuosineljänneksen aikana Tecnotree pystyi varmistamaan huomattavan määrän uusia tilauksia, mikä johti viimeisen kuuden vuoden korkeimpaan tilauskantaan.

Liikevaihto Ensimmäisen vuosineljänneksen liikevaihto oli 11,2 miljoonaa euroa ollen13,7% korkeampi kuin edellisvuonna. Lähi-idän ja Afrikan alueen osuus kokonaisliikevaihdosta oli 8,2 miljoonaa euroa tai 72,9% ja kasvua edellisvuodesta 16,1%. Latinalaisen Amerikan alueen liikevaihto oli 2,4 miljoonaa euroa tai 21,8% kokonaisliikevaihdosta ollen viime vuoden tasolla. Aasian ja Tyynenmeren alue sekä Euroopan alue muodostivat yhteensä 0,6 miljoonaa euroa tai 5,4% kokonaisliikevaihdosta.

Kannattavuus Ensimmäisen vuosineljänneksen liikevoitto oli 3,1 miljoonaan euroa, joka oli 1,9 miljoonaa euroa tai 168% suurempi kuin edellisvuonna. Nettotulos parani 1,8 miljoonaan euroa tai 287% edellisvuodesta ja osakekohtainen tulos oli 0,01 euroa edellisvuoden 0,00 euroon verrattuna.

Tilauskertymä
Ensimmäisen vuosineljänneksen aikana kirjattujen uusien tilausten arvo oli 26,4 miljoonaa euroa, mikä oli 33% korkeampi kuin edellisvuonna. Vakuuttava tilauskertymä nosti myös tilauskannan uudelle tasolle ollen 47,3 miljoonaa euroa. Ensimmäisen vuosineljänneksen merkittävin saavutus tilausten osalta oli 11,7 miljoonan dollarin arvoinen Digital BSS transformaatio tilaus suurelta teleoperaattoriasiakkaaltaan Lähi-Idän alueella.

Taloudellinen tilanne Ensimmäisen vuosineljänneksen nettokassavirta investointien jälkeen oli 1,7 miljoonaa euroa positiivinen ja rahavarat vuosineljänneksen lopussa oli 10,0 miljoonaa euroa. Yhtiön maksuvalmius säilyi hyvänä toimintakulujen, investointien ja velkojen takaisinmaksun kattamiseksi.

Muut yrityspäivitykset Tecnotree jatkaa vahvaa liiketoimintansa kasvattamista globaaleilla markkinoilla laajentamalla brändimme läsnäoloa ja hyödyntämällä 5G-sovellusten käyttöönottoa ja asiakkaidemme digitaalisia muutosvaatimuksia.
Toivomme vuonna 2021 luovamme synergiaa ja kumppanuuksia digitaalisten palveluntarjoajien, ekosysteemipelaajien ja esineiden internetin (IOT) tarjoajien kanssa uusien tulomallien ja sovellusliittymäkehyksien luomiseksi 5G:n maailmanlaajuisen käyttöönoton hyödyntämisessä, sekä luomaan uusia rajapintoja digitaalisesti yhteydessä olevien yhteisöjen välille koulutuksen, terveydenhuollon, verkkokaupan, pelaamisen, urheilun ja viihteen aloilla.

Priyesh Ranjan, talousjohtaja, puh. +971 50 955 1188

Tecnotree on kansainvälinen operaattoreiden it-ratkaisujen toimittaja, joka tarjoaa tuotteita, palveluita ja ratkaisuja veloitukseen, laskutukseen, asiakaspalveluun ja asiakkuuden hallintaan sekä viestintäpalveluihin ja sisältöliiketoimintaan. Yhtiön tuoteportfolio kattaa teleoperaattoreiden liiketoimintatukijärjestelmien lähes koko kentän (order-to-cash). Siihen kuuluvat yhtenäiset ratkaisut kiinteän verkon, mobiilipalveluiden ja laajakaistan tarpeisiin sekä ennakkomaksu- että kuukausilaskuasiakkaiden liittymien, palveluiden ja rahavirtojen hallinnointiin. Tecnotreen ratkaisuista hyötyy yli 800 miljoonaa tilaajaa maailmassa. Tecnotree on listattu NASDAQ Helsingin päälistalle kauppakoodilla TEM1V. Tutustu lisää www.tecnotree.com