Tecnotree Oyj on toteuttanut osakkeiden yhdistämisen

Tecnotree Oyj Pörssitiedote 19.4.2024 klo 22:15

Tecnotree Oyj (”Tecnotree” tai ”Yhtiö”) on tänään 19.4.2024, aiemmin tiedotetun mukaisena yhdistämispäivänä, toteuttanut osakkeiden yhdistämisen (ns. reverse share split) sisältäen maksuttoman suunnatun osakeannin, osakkeiden lunastamisen ja osakkeiden mitätöinnin. Näiden toimenpiteiden jälkeen Yhtiön uusi osakemäärä on 15 953 250 kappaletta. Uusi osakkeiden lukumäärä on 19.4.2024 merkitty Patentti- ja rekisterihallituksen ylläpitämään kaupparekisteriin ja kaupankäynti yhdistetyillä osakkeilla alkaa suunnitellun mukaisesti maanantaina 22.4.2024 uudella ISIN-koodilla FI4000570890. Tecnotreen kaupankäyntitunnus TEM1V säilyy ennallaan osakkeiden yhdistämisen jälkeen.

Tecnotreen varsinainen yhtiökokous päätti 15.4.2024 Yhtiön osakkeiden yhdistämisestä ja siihen liittyvästä lunastuksesta siten, että jokaiset kaksikymmentä (20) Yhtiön osaketta yhdistetään yhdeksi (1) osakkeeksi. Osakkeiden yhdistämisen yhteydessä Yhtiön hallitus on tänään 19.4.2024 päättänyt varsinaisen yhtiökokouksen antaman valtuutuksen nojalla maksuttomasta suunnatusta osakeannista, jossa Yhtiö on antanut vastikkeetta yhteensä 108 794 kappaletta Yhtiön uutta osaketta osakkeenomistajien arvo-osuustilien mukaisten osakemäärien saattamiseksi 20:llä jaolliseksi. Vastikkeetta annettujen osakkeiden yhteenlaskettu markkina-arvo 19.4.2024 päivän päätöskurssilla on yhteensä noin 42 266,47 euroa.

Suunnatun osakeannin jälkeen Yhtiö on lunastanut vastikkeetta 19 osaketta jokaista Yhtiön 20 osaketta kohden varsinaisen yhtiökokouksen päätöksen mukaisesti. Osakkeiden yhdistämisen yhteydessä lunastetut Yhtiön osakkeet on mitätöity välittömästi Yhtiön hallituksen päätöksellä. Osakkeiden yhdistämisen jälkeen Tecnotreen hallussa on 39 942 omaa osaketta.

Osakkeiden yhdistämisen tarkoituksena on yksittäisen osakkeen arvon kasvattaminen, osakkeiden tehokkaan hinnanmuodostuksen tukeminen ja osinkojen jakamisen mahdollistaminen.

Osakkeiden yhdistämisen yhteydessä Yhtiön hallitus päätti lisäksi tehdä vastaavat suhteelliset muutokset Yhtiön optioihin, vaihtovelkakirjalainoihin ja warrantteihin alla tarkemmin kuvatulla tavalla.

Yhtiön hallitus päätti muuttaa Yhtiön hallituksen 9.7.2021 hyväksymän optio-ohjelman ehtoja siten, että kukin 20 optio-ohjelman nojalla annettua optiota oikeuttaa merkitsemään yhden osakkeen. Optio-ohjelman nojalla voidaan merkitä näin ollen enintään 1 150 000 Yhtiön uutta tai sen hallussa olevaa osaketta. Lisäksi päätettiin korottaa optioiden perusteella merkittävien osakkeiden merkintähintaa 20-kertaiseksi alkuperäisten ehtojen mukaisesta merkintähinnasta eli 8 euroon osakkeelta.

Yhtiön hallitus päätti muuttaa Yhtiön hallituksen 22.6.2023 hyväksymän vaihtovelkakirjalainan ehtoja siten, että kukin vaihtovelkakirjalainan nojalla annettu erityinen oikeus voidaan vaihtaa 1/20 osaan alkuperäisten ehtojen mukaisesta osakemäärästä eli 8 787 uuteen osakkeeseen (tai sellaiseen suurempaan määrään osakkeita, joiden määrä lasketaan alkuperäisten ehtojen kohdan II.1.4 perusteella). Näin ollen vaihtovelkakirjalainojen nojalla annettujen erityisten oikeuksien nojalla voidaan merkitä yhteensä enintään 3 787 197 uutta osaketta (tai sellainen suurempi määrä osakkeita, joiden määrä lasketaan alkuperäisten ehtojen kohdan II.1.4 perusteella). Lisäksi päätettiin korottaa vaihtovelkakirjalainan nojalla annettujen erityisten oikeuksien perusteella merkittävien osakkeiden enimmäismerkintähintaa 20-kertaiseksi alkuperäisten ehtojen mukaisesta enimmäismerkintähinnasta eli 11,38 euroon osakkeelta.

Yhtiön hallitus päätti muuttaa Yhtiön hallituksen 22.6.2023 hyväksymän warrant-ohjelman 2023 ehtoja siten, että kukin 20 warrant-ohjelman nojalla annettua warranttia oikeuttaa merkitsemään yhden uuden osakkeen. Warrant-ohjelman nojalla voidaan merkitä näin ollen enintään 2 155 000 uutta Yhtiön osaketta. Lisäksi päätettiin korottaa warranttien perusteella merkittävien osakkeiden merkintähintaa 20-kertaiseksi alkuperäisten ehtojen mukaisesta merkintähinnasta eli 18 euroon osakkeelta.

Indiresh Vivekananda, talousjohtaja, puh. +971 56 410 8357

Tecnotree on 5G-valmis digitaalinen Business Support System (BSS) -toimija, jolla on tekoäly- ja koneoppimisosaamista sekä laajennettava monipilvipalvelu. Tecnotreellä on eniten TM Forumin Open API Conformance -sertifikaatteja 59 avoimella API-toteutuksellaan. Tämä on seurausta pyrkimyksestämme tuottaa huippuosaamista ja tarjota johdonmukaisesti eriytettyjä kokemuksia ja palveluja viestintä- ja digipalveluntarjoajille. Ketterä ja avoimen lähdekoodin Digital BSS -ratkaisumme sisältää kaikki liiketoimintaprosessit ja tilausten hallinnan televiestintäoperaattoreille ja muille digipalvelutoimialoille, mikä luo myös muita mahdollisuuksia yhteydenpidon lisäksi. Tecnotree tarjoaa myös fintech-ratkaisuja ja monielämyksellisen digitaalisen B2B2X-markkinapaikan tilaajakannalleen Tecnotree Moments -alustan kautta. Alustalla voidaan tukea digitaalisesti verkottuneita yhteisöjä peli-, terveys-, koulutus-, OTT- ja muissa vertikaalisissa ekosysteemeissä. Tecnotree on listattu NASDAQ Helsingin päälistalle kauppakoodilla TEM1V.

Lisätietoja saat verkkosivuiltamme www.tecnotree.com tai sosiaalisen median kanaviltamme – LinkedIn I Facebook I Twitter