Tecnotree Oyj on vastaanottanut ilmoituksen ylimääräisen yhtiökokouksen koollekutsumista koskevan vaatimuksen peruuttamisesta

Tecnotree Oyj Pörssitiedote 23.5.2023 klo 16.45

Tecnotreen Oyj:n hallitus vastaanotti 29.4.2023 ryhmältä osakkeenomistajia vaatimuksen ylimääräisen yhtiökokouksen koolle kutsumisesta, mistä tiedotettiin pörssitiedotteella 2.5.2023. Vaatimuksen esittäneet osakkeenomistajat olivat:

• Joensuun Kauppa ja Kone Oy
  • K22 Finance Oy
  • Kakkonen-Yhtiöt Oy
  • Kyösti Kakkonen
  • Pielisen Kiinteistö Oy
  • Tomi Hyttinen
  • Taloustieto Incrementum Oy
  • Jorma Nieminen
  • Osuusasunnot Oy
  • Kari Kakkonen

Osakkeenomistajien vaatimus oli seuraava (”Pyyntö”):

“Vaatimuksen esittäjät, joilla on vaatimuksen tekohetkellä yhteensä yli kymmenesosa yhtiön kaikista osakkeista vaativat OYL 5 luvun 4 §:n mukaisesti, että Tecnotree Oyj:n (”Tecnotree” tai ”Yhtiö”) hallitus kutsuu viipymättä koolle Tecnotreen ylimääräisen yhtiökokouksen seuraavien asioiden käsittelemiseksi:

1. Yhtiön 18.4.2023 julkistaman pakollisesti vaihdettavien debentuurilainojen liikkeeseenlaskusta, mahdollisen liikkeeseenlaskun määrästä ja muista ehdoista päättäminen; ja

(2) Yhtiön hallitukselle yhtiökokouksen päätöksellä 15.5.2019 annettujen enintään 100 000 000 osakkeen osakeantivaltuutuksen ja enintään 900 000 000 osakkeen tai osakkeisiin oikeuttavien erityisten oikeuksien osakeanti- ja antovaltuuksien peruuttaminen.”

Tecnotree Oyj:n hallitus on tänään 23.5.2023 vastaanottanut ilmoituksen yllä mainituilta osakkeenomistajilta, että he peruuttavat Pyyntönsä yhtiön edustajien kanssa rakentavassa hengessä käytyjen, muun muassa debentuurilainan ehtoja ja yhtiön jatkokehitystä koskeneiden, keskusteluiden seurauksena. Ilmoituksessa todetaan edelleen, että nämä keskustelut ovat olleet omiaan palauttamaan osapuolten välisen luottamuksen.

Edellä mainitun peruutusilmoituksen johdosta, Tecnotree Oyj:n hallitus ei näe tarpeelliseksi kutsua koolle ylimääräistä yhtiökokousta.

Indiresh Vivekananda, talousjohtaja, puh. +971 56 410 8357

Tecnotree on 5G-valmis digitaalinen BSS-toimittaja (Business Support System), jolla on tekoäly- ja koneoppimisosaamista sekä laajennettava monipilvipalvelu. Yhtiöllä on yli 40 vuoden vankka kokemus alalta, ja se on ensimmäisten yritysten joukossa, jotka ovat saaneet TM Forumin myöntämän Platinum Badge -tunnustuksen avoimille API-standardeille. Sen ketterä ja avoimen lähdekoodin Digital BSS -ratkaisu sisältää kaikki liiketoimintaprosessit ja tilausten hallinnan televiestintäoperaattoreille ja muille digipalvelujen tarjoajille, mikä luo muita mahdollisuuksia yhteydenpidon lisäksi. Tecnotree tarjoaa myös Fintech-ratkaisun ja monielämyksellisen digitaalisen B2B2X-markkinapaikan tilaajakannalleen Tecnotree Moments -alustan kautta. Alustalla voidaan tukea digitaalisesti verkottuneita yhteisöjä peli-, terveys-, koulutus-, OTT- ja muissa vertikaalisissa ekosysteemeissä
Tecnotree on listattu NASDAQ Helsingin päälistalle kauppakoodilla TEM1V. Tutustu lisää www.tecnotree.com