Tecnotree saanut uuden merkittävän 30,5 miljoonan dollarin sopimuksen Latinalaisesta Amerikasta

20.12.2011 klo 09.45

Tecnotree on sopinut kolmea maata palvelevasta yhtenäisestä laskutus- ja asiakashallintaratkaisun toimitusprojektista Latinalaisessa Amerikassa toimivalle operaattoriryhmälle. Ratkaisua tullaan käyttämään sekä kiinteän lankaverkon että matkapuhelinverkon tilaajien yhtenäiseen laskutukseen, asiakashallintaan, sekä tuote- ja tilaustenhallintaan. Näiden lisäksi Tecnotree toimittaa asiantuntijapalveluja, joilla varmistetaan ratkaisun sujuva integrointi olemassa oleviin verkko- ja liiketoiminnan tukijärjestelmiin.

Johtavat teleoperaattorit ovat siirtymässä erillisistä liiketoiminnan tukijärjestelmistä kohti yhtenäisiä, liiketoiminnan kaikkia osa-alueita tukevia integroituja järjestelmiä. Yhtenäisen laskutus- ja asiakashallintaratkaisun avulla operaattorit voivat joustavasti tarjota yksilöityjä ja yhdellä laskulla laskutettavia palvelupaketteja sekä vastata nopeasti muuttuvaan tuote- ja palvelukysyntään.

”Sopimus on merkittävä. Tecnotreen ratkaisu korvaa operaattorin itse kehittämät laskutus- ja asiakashallintajärjestelmät, tuo kustannussäästöjä ja mahdollistaa uudet tulovirrat. Esimerkiksi erilaisten asiakasryhmien tarpeisiin voidaan helposti luoda räätälöityjä palvelupaketteja yhtenäisen tuote- ja palvelunäkymän avulla. Asiakkaamme liiketoiminta on muuttumassa kohti dynaamista markkinapaikkaa, josta voi ostaa erilaisia digitaalisia viestintä- ja sisältöpalveluja” kertoo Timo Laaksonen, Tecnotreen kaupallinen johtaja.

Kaj Hagros, Tecnotreen toimitusjohtaja jatkaa: ”Tämä sopimus on hyvä esimerkki markkinoiden myönteisestä suhtautumisesta Tecnotreen uutta strategiaa kohtaan. Merkittävän operaattoriryhmän luottamus hankkia suurta tilaajamäärää palveleva moderni ja yhtenäinen liiketoiminnan tietojärjestelmä on meille suuri kunnia. Uusi kauppa on Tecnotreelle virstanpylväs ja suuntaa toimintaamme uudelle kasvupolulle. Toimitus jakaantuu vuosien 2012-2013 jaksolle eikä näin ollen vaikuta ohjeistukseemme vuoden 2011 liikevaihdon ja operatiivisen tuloksen osalta.”

Kaj Hagros

Kaj Hagros, toimitusjohtaja, puh 040 849 1749

NASDAQ OMX Helsinki Oy
Keskeiset tiedotusväineet