Tecnotree uusii organisaatiotaan

11.10.2011 klo 8.30

Tecnotree on tänään uusinut yhtiön uuden toimintamallin ja rakenteen, jolla se tavoittelee parempaa tuottavuutta ja skaalautuvuutta. Rakenne muodostuu kolmesta globaalista yksiköstä – tuotehallinta, tuotekehitys ja ratkaisutoimitukset.

Tuotehallinta vastaa tuotestrategiasta, tuote- ja ratkaisuvalikoimasta, tuotepäätöksistä, tuotteen elinkaaren hallinnasta, hinnoittelusta ja tuotemarkkinoinnista. Tuotekehitys vastaa kaikkien tuotelinjojen arkkitehtuurin määrityksestä, yhteisestä tuotealustasta sekä uudelleenhyödynnettävien ydinkomponenttien kehityksestä. Ratkaisutoimitukset vastaa globaalisti asiakasratkaisujen määrityksistä, luomisesta, toimituksista, palveluista ja asiakastuesta koko tuotevalikoiman osalta.

Timo Laaksonen, liiketoiminnan kehitysjohtaja, on nimitetty kaupalliseksi johtajaksi. Hän jatkaa johtoryhmän jäsenenä. Hän vastaa myynnistä, markkinoinnista ja tuotehallinnasta. Timo Ahomäki on nimitetty tuotehallinnasta vastaavaksi johtajaksi, ja hän raportoi Timo Laaksoselle.

Naim Kazi, tuotekehitysjohtaja, johtaa tuotekehitysyksikköä. Valitettavasti Naim Kazi on päättänyt jättää tehtävänsä Tecnotreen palveluksessa tämän vuoden lopussa. Hän on kuitenkin sitoutunut antamaan täyden tukensa seuraajalleen siirtymäkauden aikana. Arun Swamy on nimetty tuotekehityksestä vastaavaksi johtajaksi ja hän ottaa johtaakseen tuotekehitystiimit. Arunilla on takanaan yli 20 vuotta IT-alan erityisosaamista työskenneltyään sellaisissa yrityksissä kuin Siemens, Hewlett Packard ja Dell sekä tuotekehitys- että ratkaisutoimitustehtävissä.

Padma Ravichander on nimitetty ratkaisutoimitusyksikön johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi. Padma tulee vastaamaan Tecnotree Intian operatiivisesta toiminnasta ja tulevassa yhtiökokouksessa tullaan vahvistamaan hänen nimityksensä Tecnotree Convergence Ltd:n (Intia) toimitusjohtajaksi. Padma tuo yritykseen runsaasti kokemusta globaalien IT-palvelujen toiminnan johtamisesta oltuaan useissa johtavissa tehtävissä Hewlett Packardilla, Mercerillä sekä Dell/Perot Systemsillä Intiassa.

Padma Ravichander, Naim Kazi ja Timo Laaksonen raportoivat toimitusjohtajalle ja nämä nimitykset astuvat voimaan välittömästi. Johtoryhmän muodostavat nyt Kaj Hagros (toimitusjohtaja), Naim Kazi (tuotekehitysjohtaja), Timo Laaksonen (kaupallinen johtaja), Padma Ravichander(ratkaisutoimitusten johtaja) ja Tuomas Wegelius (talousjohtaja).

Tecnotree Convergence Ltd:n (Intia) edellinen toimitusjohtaja Atul Chopra keskittyy rooliinsa yhtiön hallituksessa.

Kaj Hagros, toimitusjohtaja, puh. 040 849 1749

NASDAQ OMX Helsinki Oy

Tecnotree on kansainvälinen operaattoreiden IT-ratkaisujen toimittaja, joka tarjoaa palveluita ja ratkaisuja veloitukseen, laskutukseen, viestimiseen sekä asiakkuudenhallinta- ja sisältöliiketoimintaan. Tecnotreen ratkaisujen avulla tietoliikennepalvelujen toimittajat voivat kasvattaa liiketoimintaansa luomalla digitaalisten palvelujen markkinapaikkoja, ja kasvattaa lisäarvoa asiakkaidensa elinkaaren kaikissa vaiheissa. Tecnotree tunnetaan joustavuudestaan ja sitoutuneisuudestaan. Yhtiöllä on yli 900 työntekijää, jotka palvelevat maailmanlaajuisesti yli 120 operaattoria. Yhtiön osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:n päälistalla tunnuksella TEM1V. Lisää tietoa yrityksestä osoitteess www.tecnotree.com .