Tecnotreen hallitus hyväksyi Tecnotreen pitkäaikaisen kannustinohjelman vuosille 2024-2027, ylimääräisiä ehdollisia osakepalkkioita, ja omien osakkeiden antamisen

Tecnotree Oyj pörssitiedote 12.6.2024 klo 10:00

Tecnotree julkisti tänään, että sen hallitus on hyväksynyt yhtiön kannustinohjelman vuosille 2024-2027 (“Kannustinohjelma-4”). Ohjelman tarkoituksena on edistää siihen osallistuvien henkilöiden tavoitteiden yhdenmukaistamista Tecnotreen kasvustrategian ja pitkän aikavälin menestyksen kanssa. Kannustinjärjestelmä sisältää seuraavan ohjelman:

1. Ehdollinen osakepalkkio-ohjelma (Restricted Share Units (RSUs)), joka antaa sopimusperusteiden oikeuden saada osakkeita seuraavan 3 vuoden aikana jakautuen samansuuruisiin vuosittain vestautuviin eriin.

Kannustinohjelma-4:n tavoite

Kannustinohjelman tavoitteena on pysyä markkinoiden tahdissa ja hyödyntää tätä suunnitelmaa avainhenkilöiden säilyttämiseksi ja huippuosaamisen houkuttelemiseksi markkinoilta. Kannustinohjelma-4 sitouttaa avainhenkilöt toteuttamaan yhtiön strategiaa ja tarjoaa heille kilpailukykyisen yhtiön osakkeiden kertymiseen perustuvan palkkiojärjestelmän. Lisäksi tämä suoritukseen perustuva Kannustinohjelma-4 varmistaa myös asiakkaiden liiketoiminnan jatkuvuuden.

Kannustinohjelma-4:n kattavuus

Ehdolliset osakepalkkiot myönnetään Tecnotreen avainhenkilöille sitouttamis- ja rekrytointitarkoituksessa Tecnotreen tulevan menestyksen kannalta keskeisten osaajien palkkaamisen ja sitouttamisen varmistamiseksi. Kannustinohjelma-4 pitäisi sisällään tällä hetkellä yhteensä 248 työntekijää.

Kannustinohjelma-4:n aikataulu

Kannustinohjelman mukaiset osakepalkkiot jakautuvat kolmeen vuosittaiseen erään kolmen vuoden ajanjaksolla. Jokainen erä muodostuu yhdestä kolmasosasta myönnetyn palkkion määrästä.

Kannustinohjelma-4:n osakemäärä

Kannustinohjelman perusteella myönnettävät palkkiot voivat johtaa yhteensä enintään 700.000 Tecnotreen osakkeen antamiseen Tecnotreen työntekijöille. Nykyisellä kesäkuun 2024 keskikurssin mukaisella osakehinnalla 5,21 euroa ohjelman kokonaisarvo on noin 3,6 miljoonaa euroa.

Päätös osakkeiden antamisesta kannustinohjelma-4:ää varten

Kannustinjärjestelmään liittyvien velvollisuuksien täyttämiseksi Tecnotreen hallitus on päättänyt 700.000 osakkeen maksuttomasta osakeannista Tecnotree Oyj:lle. Antipäätös perustuu varsinaisen yhtiökokouksen 15.4.2024 hallitukselle antamaan valtuutukseen (yleinen valtuutus).

Ylimääräiset ehdolliset osakepalkkiot

Kannustinohjelma-4:n lisäksi hallitus myönsi ylimääräisiä ehdollisia osakepalkkiota työntekijöille ja muille avainhenkilöille sitouttamis- ja rekrytointitarkoituksessa Tecnotreen tulevan menestyksen kannalta keskeisten osaajien ja liikekumppaneiden palkkaamisen ja sitouttamisen varmistamiseksi. Nämä ylimääräiset ehdolliset osakepalkkiot kattavat lisäksi yhteensä 112 henkilöä.

Päätös osakkeiden antamisesta ylimääräisiä ehdollisia osakepalkkioita varten

Ylimääräisiin ehdollisiin osakepalkkioihin liittyvien velvollisuuksien täyttämiseksi Tecnotreen hallitus on päättänyt 400.000 osakkeen maksuttomasta osakeannista Tecnotree Oyj:lle. Antipäätös perustuu varsinaisen yhtiökokouksen 15.4.2024 hallitukselle antamaan valtuutukseen (yleinen valtuutus).

Omistuksen laimentuminen

Kun yhtiölle annettu 1.100.000 osaketta (kannustinohjelma-4 ja ylimääräiset ehdolliset osakepalkkiot) edellä mainittuja tarkoituksia varten on rekisteröity kaupparekisteriin, yhtiöllä on yhteensä 17.053.250 osaketta. Uudet osakkeet edustavat noin 6,45 % kaikista osakkeista osakeannin jälkeen.

Vuosittainen kannustinohjelma-4:n laimennus on seuraava

•Vuonna 2025 vestaavia osakkeita on noin 233 333, mikä tarkoittaa 1,37 %:n laimennusta kaikista osakkeista.

• Vuonna 2026 vestaavia osakkeita on noin 233 333, mikä tarkoittaa 1,37 %:n laimennusta kaikista osakkeista.

• Vuonna 2027 vestaavia osakkeita on noin 233 333, mikä tarkoittaa 1,37 %:n laimennusta kaikista osakkeista.

Indiresh Vivekananda, talousjohtaja, puh. +971 56 410 8357

Tecnotree on 5G-valmis digitaalinen Business Support System (BSS) -toimija, jolla on tekoäly- ja koneoppimisosaamista sekä laajennettava monipilvipalvelu. Tecnotreellä on eniten TM Forumin Open API Conformance -sertifikaatteja 59 avoimella API-toteutuksellaan. Tämä on seurausta pyrkimyksestämme tuottaa huippuosaamista ja tarjota johdonmukaisesti eriytettyjä kokemuksia ja palveluja viestintä- ja digipalveluntarjoajille. Ketterä ja avoimen lähdekoodin Digital BSS -ratkaisumme sisältää kaikki liiketoimintaprosessit ja tilausten hallinnan televiestintäoperaattoreille ja muille digipalvelutoimialoille, mikä luo myös muita mahdollisuuksia yhteydenpidon lisäksi. Tecnotree tarjoaa myös fintech-ratkaisuja ja monielämyksellisen digitaalisen B2B2X-markkinapaikan tilaajakannalleen Tecnotree Moments -alustan kautta. Alustalla voidaan tukea digitaalisesti verkottuneita yhteisöjä peli-, terveys-, koulutus-, OTT- ja muissa vertikaalisissa ekosysteemeissä. Tecnotree on listattu NASDAQ Helsingin päälistalle kauppakoodilla TEM1V.

Lisätietoja saat verkkosivuiltamme www.tecnotree.com tai sosiaalisen median kanaviltamme – LinkedIn I Facebook I Twitter