Tecnotreen ja MTN-operaattoriryhmän yhteistyö laajenee

25.2.2013 klo 08.30

Barcelona, Espanja – Operaattorien IT-ratkaisutoimittaja Tecnotree ja Afrikan johtava televiestintäkonserni MTN julkistivat käynnissä olevilla Mobile World Congress -messuilla laajentavansa strategista yhteistyötään.

Tecnotree on jo kymmenen vuoden ajan tehnyt läheistä yhteistyötä MTN-ryhmän kanssa tarjoamalla operaattoreiden liiketoimintaa tukevia IT-järjestelmiä sekä lisäarvopalveluja 16 operaattoriverkossa Afrikassa ja Lähi-Idässä. Liiketoimintakriittiset IT-ratkaisut tulevat saataville niihin MTN-ryhmän maihin, joita Tecnotree palvelee.

Tecnotreen toiminnan pääpaino MTN-ryhmässä tulee olemaan ketterissä, innovatiivisissa ja toimialan parhaimpien joukkoon kuuluvissa palveluissa, joihin kuuluvat yhtenäiset laskutuksen, asiakashallinnan ja liiketoiminnan kokonaisnäkymän ratkaisut. Sopimus kattaa myös asiakashallinta-alustan kehittämisen tukemaan useita eri tuotteita ja palveluja. Ratkaisut voidaan toimittaa paikallisesti. Vaihtoehtoisesti ne voidaan ottaa käyttöön useita maayhtiöitä palvelevan yksityisen pilven kautta tai ostaa hallinnoituna Tecnotree Managed Services -palvelupakettina.

“Haluamme jatkuvasti yhdenmukaistaa liiketoimintakäytäntöjä ja tukea IT-järjestelmiä koko konsernissa. Tavoitteenamme on luonnollisesti saada paras mahdollinen tuotto tekemillemme investoinneille ja tarjota asiakkaille huipputason palvelua. Tästä syystä olemme valinneet Tecnotreen yhdeksi strategiseksi kumppaniksemme tulevaisuuden tarpeet huomioiden”, sanoo Jyoti Desai, MTN-konsernin teknologia- ja tietohallintojohtaja.

“Ehdottomasti paras tapa juhlistaa kymmenvuotista yhteistyötaivaltamme MTN:n kanssa on vahvistaa kumppanuus näin strategisella tasolla. Voimme varmasti vaikuttaa MTN-ryhmän menestymiseen ratkaisuinnovaatioillamme, jotka lisäävät ansaintaa ja tehostavat asiakashallintaa”, jatkaa Tecnotreen toimitusjohtaja Kaj Hagros.

Kaj Hagros, toimitusjohtaja, puh 040 849 1749
Ingrid Peura, viestintätoimisto Netprofile, puh. (09) 6812 080, info@netprofile.fi

Tecnotree on kansainvälinen teleoperaattoreiden IT-ratkaisujen toimittaja, joka tarjoaa ratkaisuja palveluiden, asiakkaiden ja laskutuksen hallintaan. Tecnotree auttaa tietoliikennepalvelujen tarjoajia kehittämään liiketoimintaansa kohti digitaalisten palvelujen markkinapaikkoja. Tecnotreen ratkaisujen avulla operaattorit voivat tarjota yksilöllisiä palvelupaketteja, parantaa asiakaskokemusta ja kasvattaa lisäarvoa asiakkaidensa elinkaaren kaikissa vaiheissa. Yhtiöllä on yli 1100 työntekijää, jotka palvelevat maailmanlaajuisesti yli 100 operaattoria yli 70 eri maassa. Yhtiön osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:n päälistalla tunnuksella TEM1V. Lisää tietoa yrityksestä osoitteessa www.tecnotree.com