Vuoden 2012 näkymät ovat muuttuneet

29.10.2012 klo 16.15

Tecnotreen osavuosikatsauksessa ajalta 1.1.-30.6.2012 vuoden 2012 näkymät olivat seuraavassa muodossa:

”Vuoden 2012 liikevaihdon ja liiketuloksen arvioidaan olevan paremmat kuin vuonna 2011. Oikaistun liiketuloksen arvioidaan olevan positiivinen. Neljännesvuosikohtaiset vaihtelut ovat merkittäviä. Myös rahavirran investointien jälkeen arvioidaan paranevan vuoteen 2011 verrattuna. Oikaistu liiketulos on liiketulos ennen tuotekehitysaktivointeja, niiden poistoja ja kertaluonteisia kuluja.”

Yhtiö on muuttanut vuoden 2012 näkymiään seuraavasti:

”Tecnotreen vuoden 2012 liikevaihdon arvioidaan olevan suurempi kuin vuonna 2011. Oikaistun liiketuloksen arvioidaan jäävän tappiolliseksi kolmannella vuosineljänneksellä kasvaneiden kulujen ja aiheutuneiden valuuttakurssitappioiden vuoksi. Rahavirran investointien jälkeen arvioidaan paranevan vuoteen 2011 verrattuna.

Neljännesvuosikohtaiset vaihtelut ovat merkittäviä. Oikaistu liiketulos on liiketulos ennen tuotekehitysaktivointeja, niiden poistoja ja kertaluonteisia kuluja.”

Tecnotree julkistaa osavuosikatsauksensa keskiviikkona 31.10.2012.

Kaj Hagros, toimitusjohtaja, puh. 040 849 1749

NASDAQ OMX Helsinki Oy

Tecnotree on kansainvälinen operaattoreiden IT-ratkaisujen toimittaja, joka tarjoaa palveluita ja ratkaisuja veloitukseen, laskutukseen, viestimiseen, asiakkuudenhallintaan ja sisältöliiketoimintaan. Tecnotreen ratkaisujen avulla tietoliikennepalvelujen tarjoajat voivat kasvattaa liiketoimintaansa luomalla digitaalisten palvelujen markkinapaikkoja, ja kasvattaa lisäarvoa asiakkaidensa elinkaaren kaikissa vaiheissa. Tecnotree tunnetaan joustavuudestaan ja sitoutuneisuudestaan. Yhtiöllä on yli 1000 työntekijää, jotka palvelevat maailmanlaajuisesti yli 100 operaattoria. Yhtiön osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:n päälistalla tunnuksella TEM1V.
Lisää tietoa yrityksestä osoitteessa www.tecnotree.com