Panu Routasalo nimitetty Teknos Oy:n toimitusjohtajaksi

Kemiantekniikan diplomi-insinööri Panu Routasalo aloittaa Teknos Oy:n uutena toimitusjohtajana 1.5.2022 alkaen. Panulla on laaja kokemus toimitusketjun hallinnasta, myynnistä ja liiketoiminnan johtamisesta globaaleissa yrityksissä, kuten Nesteellä ja UPM:ssä. Ennen siirtymistään Teknokselle Panu toimii UPM Biopolttoaineet liiketoiminnan johtajana UPM-Kymmene Oyj:ssä.

Timo Mäkinen jatkaa väliaikaisessa toimitusjohtajan tehtävässä siihen saakka, kunnes Panu aloittaa Teknoksella toukokuussa 2022.

Minna Koistinen
Chief Marketing & Communications Officer
minna.koistinen@teknos.com
Teknos on kansainvälinen maalivalmistaja, joka toimii yli 20 maassa Euroopassa, Aasiassa ja USA:ssa. Teknoksen liikevaihto vuonna 2020 oli 384 miljoonaa euroa, ja se työllistää noin 1800 henkeä. Teknos on johtavia teollisuusmaalien valmistajia, jolla on vahva asema kauppa- ja rakennusmaaleissa. Teknos haluaa maailmamme kestävän pidempään tarjoamalla teknisesti edistyksellisiä pinnoiteratkaisuja suojaamaan pintoja ja pidentämään käyttökohteiden ikää. Yritys tekee tiiviistä yhteistyötä asiakkaidensa kanssa. Teknos on perustettu vuonna 1948, ja se on yksi Suomen suurimpia perheyrityksiä. Lisätietoja www.teknos.com.