Teknos Group ostanut Kemifloran maaliliiketoiminnan

Teknos Group Oy on ostanut 25.1.2013 AS Kemifloralta Kemiflora Kaubandus OÜ:n koko osakekannan. Kemiflora Kaubandus OÜ on AS Kemifloran tytäryhtiö, jolle AS Kemiflora on siirtänyt koko maaliliiketoimintansa.

Osakekauppa edellyttää Eestin kilpailuviranomaisten hyväksyntää. Teknos Group on hakenut hyväksyntää kaupalle heti kauppasopimuksen allekirjoituksen jälkeen. Odotamme saavamme viranomaishyväksynnän noin 20 päivän kuluessa, jonka jälkeen kauppa voidaan solmia lopullisesti.

Kaupan mukana Teknokselle siirtyy koko Kemifloran maaliliiketoiminta. AS Kemiflora jatkaa kiinteistöliiketoimintaa. Kemiflora on harjoittanut Eestissä maaliliiketoimintaa useita vuosia ja toiminut pitkään myös Teknoksen teollisuus- ja kauppamaalien maahantuojana. Kemifloran maaliliiketoiminnan vuosiliikevaihto on yli viisi miljoonaa euroa.

Tehty yrityskauppa vahvistaa Teknoksen asemaa Eestissä ja antaa mahdollisuuden laajentaa toimintaa nykyisestä Teknoksen kasvustrategian mukaisesti. Teknoksen merkittävimmät liiketoimintasegmentit Eestissä, kuten myös globaalisti ovat metalliteollisuuden neste- ja jauhemaalit, teollisen puun pinnoitteet sekä kauppa- ja rakennusmaalit.

Liiketoiminnan siirtyessä Teknos Groupille Kemiflora Kaubandus OÜ:n toimitusjohtajaksi nimitetään Marko Küparsepp. Koko henkilökunta, lukuunottamatta yrityksen aiempia omistajia, siirtyy Teknokselle vanhoina työtekijöinä. Kemiflora Kaubandus OÜ toimii Tallinnassa AS Kemifloralta vuokratuissa tiloissa ja sillä on toimipisteet myös Pärnussa, Jõhvissä, Tartossa sekä Rakveressä. Kaupan solmimisen jälkeen toiminta jatkuu osana Teknos-konsernia samoissa tiloissa ja entisin yhteystiedoin.

Lisätietoja antavat
Teknos Group Oy: Pekka Rantamäki, CEO, p.  +358 400 482 517