• Teknos/

Teknos on avannut Rajamäen tehtaansa yhteyteen teknologia- ja koulutuskeskuksen

Euroopan johtaviin teollisuus- sekä kuluttajamaalien valmistajiin kuuluva suomalainen perheyhtiö Teknos on rakentanut Rajamäellä sijaitsevan tehtaansa yhteyteen teknologia- ja koulutuskeskuksen. Uuden Gallus-nimisen teknologia- ja koulutuskeskuksen avajaisia vietettiin 30.8.2017.

Keskus toimii Teknoksen koulutustilana ja koemaalaamona ja palvelee sekä yrityksen asiakkaita että Teknoksen omaa henkilökuntaa.

- Koimme, että tarvitaan paikka, jossa voimme kouluttaa kumppaneitamme ja omaa henkilökuntaamme tuotteidemme käyttöön. Pystymme myös testaamaan omat tuotteet, ennen niiden kaupallistamista, olosuhteissa, joissa maalia tullaan käyttämään, sanoo Teknos Suomen toimitusjohtaja Arto Mannonen.

Tilan kokonaiskerrosala on noin 1500 m2. Kaikki sinne asennetut laitteet, maalauskammio ja -robotiikka edustavat uudenaikaisinta teknologiaa.

Avajaisiin osallistui noin 60 vierasta, joiden joukossa oli Teknoksen asiakkaita ja yhteistyökumppaneita, kunnanpäättäjiä ja rakentajia. Vieraat olivat vaikuttuneita Teknoksen uusista koulutustiloista.

- Tämän kaltaisille koulutustiloille on ollut kysyntää. Jälleenmyyjäasiakkaamme uskovat, että tuotteidemme kokeileminen myös käytännössä, tukee kaupoissa tehtävää myyntityötä. Ammattikunta-asiakkaamme taas pääsevät testaamaan uutuustuotteitamme, jolloin saamme heiltä arvokasta palautetta tuotteiden ominaisuuksista, sanoo Kauppa- ja rakennusmaalien myyntijohtaja Wille Saarinen

Lisätietoja:

Arto Mannonen
arto.mannonen@teknos.fi

Minna Koistinen
Viestintäpäällikkö
Teknos Group Oy
minna.koistinen@teknos.fi

Teknos on kansainvälinen maalivalmistaja, joka toimii yli 20 maassa Euroopassa, Aasiassa ja USA:ssa. Teknoksen liikevaihto on noin 400 miljoonaa euroa, ja se työllistää noin 1700 henkeä. Teknos on johtavia teollisuusmaalien valmistajia, jolla on vahva asema kauppa- ja rakennusmaaleissa. Teknos haluaa maailmamme kestävän pidempään tarjoamalla teknisesti edistyksellisiä pinnoiteratkaisuja suojaamaan pintoja ja pidentämään esineiden käyttöikää. Yritys tekee tiiviistä yhteistyötä asiakkaidensa kanssa. Teknos on perustettu vuonna 1948, ja se on yksi Suomen suurimpia perheyrityksiä. Lisätietoja www.teknos.com.

Lainaukset

Teknos Suomen toimitusjohtaja Arto Mannonen