Teknos yhteistyöhön Nuori Yrittäjyys ry:n kanssa

Teknos on sopinut yhteistyöstä Nuori Yrittäjyys ry:n kanssa. Yhteistyö kohdentuu ensisijaisesti Pikkuyrittäjät-toimintaan ja sen vahvistamiseen ympäri Suomea.

Pikkuyrittäjät on Nuori Yrittäjyys ry:n (NY) kehittämä maksuton, alakouluille suunnattu yrittäjyyskasvatusohjelma, jossa lapset tutustuvat yrittäjyyteen ja perustavat 2-4 hengen ryhmissä oman pikkuyrityksensä.

- Näemme Nuori Yrittäjyys ry:n työn tärkeänä ja perheyrityksenä haluamme olla tukemassa yrittäjyyskasvatusta Suomessa. Alakouluille suunnattu Pikkuyrittäjät-toiminta puhuttelee meitä erityisesti ja lähdimme tähän yhteistyön hyvin mielellämme mukaan, sanoo Minna Koistinen, viestintäpäällikkö, Teknos Group Oy.

NY:n toiminnanjohtaja Virpi Utriaisen mukaan on erityisen hienoa saada lujasti yrittäjyyskasvatukseen uskova kumppani vahvistamaan NY:n toimintaa. Teknos toimii tässä myös samalla esimerkkinä muille suomalaisille perheyrityksille, joissa yhteiskuntavastuu ja nuoret koetaan tärkeiksi asioiksi. NY:n toiminta tavoittaa vuosittain kymmeniätuhansia 7-25 –vuotiaita nuoria eri puolilla Suomea.

- Teknos on Nuori Yrittäjyys ry:n yhteistyökumppaneista ensimmäinen suomalainen perheyritys. Sen arvoista etenkin sisukkuus istuu hyvin yksiin meidän yhdistyksemme ajatusmaailman kanssa, sanoo Virpi Utriainen.

- Ja tässä yhteistyössä on sellainenkin yhteys, että meidän ohjelmiemme kauttahan syntyy jatkuvasti uusia, tulevaisuuden perheyrityksiä, Utriainen jatkaa.

Lisätietoja:

viestintäpäällikkö, Teknos Group Oy
minna.koistinen@teknos.fi

Virpi Utriainen
toiminnanjohtaja, Nuori Yrittäjyys ry
virpi@nuoriyrittajyys.fi

Teknos on kansainvälinen maalivalmistaja, joka toimii yli 20 maassa Euroopassa, Aasiassa ja USA:ssa. Teknoksen liikevaihto on noin 400 miljoonaa euroa, ja se työllistää noin 1700 henkeä. Teknos on johtavia teollisuusmaalien valmistajia, jolla on vahva asema kauppa- ja rakennusmaaleissa. Teknos haluaa maailmamme kestävän pidempään tarjoamalla teknisesti edistyksellisiä pinnoiteratkaisuja suojaamaan pintoja ja pidentämään esineiden käyttöikää. Yritys tekee tiiviistä yhteistyötä asiakkaidensa kanssa. Teknos on perustettu vuonna 1948, ja se on yksi Suomen suurimpia perheyrityksiä. Lisätietoja www.teknos.com.

Lainaukset

Näemme Nuori Yrittäjyys ry:n työn tärkeänä ja perheyrityksenä haluamme olla tukemassa yrittäjyyskasvatusta Suomessa. Alakouluille suunnattu Pikkuyrittäjät-toiminta puhuttelee meitä erityisesti ja lähdimme tähän yhteistyön hyvin mielellämme mukaan.
Viestintäpäällikkö Minna Koistinen