Tele1 Europe ainoa data- ja puheoperaattori Telian liittymäverkossa

Report this content

Tele1 Europe ainoa data- ja puheoperaattori Telian liittymäverkossa Tele1 Europe on ensimmäisenä data- ja puheoperaattorina tehnyt sopimuksen Telian kanssa pääsystä liittymäverkkoon ja laitetiloihin. Sopimus merkitsee sitä, että Tele1 Europe voi yhdistää Telian liittymäverkon omaan valokuituverkkoonsa ja tarjota nopeita Internet-yhteyksiä periaatteessa kaikille yrityksille Ruotsissa. Sopimuksen myötä DSL-teknologiaa (kuparikaapeliverkko) käyttävien edistyneiden laajakaistapalvelujen markkinoilla vallitsee nyt ensimmäistä kertaa kilpailutilanne. Yhdistämällä valokuituverkkomme Telian liittymäverkkoon voimme periaatteessa tarjota kaikille Ruotsin yrityksille nopeita Internet- yhteyksiä. Tarkoituksenamme on investoida omaan nopeaan kuituverkkoomme alueilla, joilla on paljon suuryrityksiä. DSL-teknologian avulla pystymme täydentämään tarjontaamme myös pienille ja keskisuurille yrityksille kaikkialla Ruotsissa, kertoo Anders Brismo, Tele1 Europe AB:n toimitusjohtaja. Tele1 Europe aikoo aloittaa palvelujensa tarjoamisen jo ennen kesää ja siitä tulee Telian lisäksi Ruotsin ainoa data- ja teleoperaattori, joka pystyy tarjoamaan DSL-yhteyksiä yrityksille. Olemme luonnollisestikin iloisia siitä, että olemme voineet tarjota Tele1 Europelle liitynnän verkkoomme. Tämä on osoitus siitä, että meidän on mahdollista luoda houkuttelevia asiakasratkaisuja liittymätuotteittemme pohjalta. Monet muut alan yritykset ottavat varmasti mallia Tele1 Europesta ja hyödyntävät avointa liittymäverkkoamme, Telian Carrier & Networks myyntipäällikkö Stefan Mokvist sanoo. Liittymäverkko oli yksi telemonopolin viimeisiä osia aina 15. maaliskuuta asti, jolloin Telia avasi kuparikaapeliverkkonsa muille alan yrityksille. Siitä lähtien markkinoilla on ensimmäistä kertaa vallinnut täysi kilpailutilanne. Tele1 Europe teki 5. huhtikuuta vastaavan sopimuksen norjalaisen Telenorin kanssa. Yritys suunnittelee vastaavien sopimusten solmimista myös Tanskassa ja Suomessa. For more information, please contact: Tele1 Europe Sverige AB Anders Brismo, Managing Director Phone: 08- 56 31 00 26, Mobile: 0701-81 00 26 E-mail: anders.brismo@tele1europe.se Tele1 Europe Holding AB Cecilia Johansson, Investor Relations Phone: 08-5631 02 19 Mobile: 0701-810040 E-mail: cecilia.johansson@tele1europe.se Telia Carrier & Networks Stefan Mokvist, sales manager Phone: 08-713 31 00, Mobile: 070-510 7722 E-mail: stefan.s.mokvist@telia.se Tele1 Europe Tele1 Europe on nopeasti kasvava data- ja puheliikenteen verkko- ja palveluoperaattori, jonka liiketoiminta kattaa Suomen, Ruotsin, Norjan ja Tanskan. Yhtiö tarjoaa data-, puhelu- ja Internet-liikenteen laajakaistaratkaisuja suurille ja keskisuurille yrityksille ja yhteisöille Pohjoismaissa. Tele1 Europe on tällä hetkellä ainoa pohjoismainen data- ja puheluoperaattori, joka investoi paikallisiin laajakaistaverkkoihin. Paikallisverkoista ja niitä yhdistävästä runkoverkosta tulee Euroopan nopein data- ja Internet-liikenteen valtatie, jolla asiakkaalle voidaan alkuun tarjota jopa yhden gigabitin siirtokapasiteetti. ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bit.se Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/04/07/20000407BIT00240/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/04/07/20000407BIT00240/bit0002.pdf