Tele1 Europe ja Stokab laajentavat laajakaistaverkkoa Tukholman keskustassa

Tele1 Europe ja Stokab laajentavat laajakaistaverkkoa Tukholman keskustassa Tele1 Europe ja Stokab ovat solmineet merkittävän, Tele1 Europen laajakaistaverkon laajentamista Tukholman keskustassa koskevan sopimuksen. Sopimuksen mukaan Stokab toimittaa Tele1 Europelle verkkoa varten tarvittavat kuitukaapelit yhdeksälle alueelle, jotka yhdessä kattavat suurimman osan Tukholman keskustaa. Suunnitelma on tarkoitus toteuttaa nopealla aikataululla, minkä ansiosta Tele1 Europe pääsee kilpailijoitaan nopeammin liittämään yritysasiakkaita laajakaistaverkkoonsa. - Stokabin kanssa tekemämme sopimus tuo meille merkittäviä etuja kilpailijoihimme verrattuna. Rakennamme kattavan laajakaistaverkon lyhyessä ajassa ja pitävällä aikataululla. Näin pääsemme nopeasti tarjoamaan laajakaistapalvelujamme ja liittämään data- ja puheasiakkaamme huippunopeaan verkkoomme, sanoo Ivar Strömberg, Tele1 Europe -konsernin pääjohtaja. Sopimus on 20-vuotinen ja merkitsee Tele1 Europelle eksklusiivista Tukholman keskustan laajakaistaverkkoa. Stokab vetää Tele1 Europelle verkkoa varten kuitukaapelit valmiiksi maassa oleviin putkiin ja kaivaa uudet putket sinne, missä niitä ei vielä ole. Tavoite on, että työt näkyisivät kaupungin katukuvassa mahdollisimman vähän. - Tele1 Europen sijoitus infrastruktuuriin tämän sopimuksen myötä ilahduttaa meitä. Näin luodaan vakaa palvelualustan yrityksille keskustan alueella sekä kaikki mahdollisuudet tarjota joustavia palveluja lyhyillä toimitusajoilla yksittäisille asiakkaille, Anders Comstedt Stokabista kertoo. Tele1 Europen laajakaistaverkko Tukholman keskustassa muodostuu yhdeksästä redundantista renkaasta, ja kaikki renkaiden kattamalla alueella sijaitsevat yrityskiinteistöt voidaan automaattisesti liittää verkkoon. Koska verkko on redundantti, liikennettä voidaan ohjata kahteen suuntaa, minkä ansiosta verkko on vähemmän herkkä katkoksille. For more information, please contact: Stokab Tele1 Europe Holding AB Anders Comstedt, Managing Ivar Strömberg, CEO Director Phone: +46 8 5631 00 01 Phone: +46 8 5083 0220 Mobile: +46 701 810001 E-mail: E-mail: anders.comstedt@stokab.se ivar.stromberg@tele1europe.se Tele1 Europe Tele1 Europe on nopeasti kasvava data- ja puheliikenteen verkko- ja palveluoperaattori, jonka liiketoiminta kattaa Suomen, Ruotsin, Norjan ja Tanskan. Yhtiö tarjoaa data-, puhelu- ja Internet-liikenteen laajakaistaratkaisuja suurille ja keskisuurille yrityksille ja yhteisöille Pohjoismaissa. Tele1 Europe on tällä hetkellä ainoa pohjoismainen data- ja puheluoperaattori, joka investoi paikallisiin laajakaistapaikallisverkkoihin. Laajakaistaverkon rakentaminen aloitetaan yhdeksästä Pohjoismaiden suurimmasta kaupungista. Paikallisverkoista ja niitä yhdistävästä runkoverkosta tulee Euroopan nopein data- ja Internet- liikenteen valtatie, jolla asiakkaalle voidaan alkuun tarjota jopa yhden gigabitin siirtokapasiteetti. ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bit.se Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/20/20000320BIT00670/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/20/20000320BIT00670/bit0002.pdf