Telesten uutena talousjohtajana ja johtoryhmän jäsenenä aloittaa Mervi Kerkelä-Hiltunen

Teleste Oyj
11.7.2024 klo 15.00

Turku – 11 heinäkuuta 2024 – Mervi Kerkelä-Hiltunen (KTM) on nimitetty Teleste Oyj:n uudeksi talousjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään ja tulee johtoryhmän jäseneksi lokakuussa 2024.

Mervi Kerkelä-Hiltusella on yli 25 vuoden monipuolinen kokemus talouden johtotehtävissä kansainvälisessä liiketoiminnassa eri toimialoilla. Aiemmissa tehtävissään hän on kehittänyt vahvaa osaamista kokonaisvaltaisten taloustoimintojen ja organisaatiomuutosten edistämisessä. Telestelle hän siirtyy QPR Software Oyj:n talousjohtajan roolista.

Telesten laajakaista-, turvallisuus- ja informaatioteknologiat tarjoavat mahdollisuuden vaikuttaa ilmastonmuutokseen, kaupungistumiseen ja digitalisaatioon yhtiön strategian kautta. Tämä inspiroi minua uudessa roolissani osana Telesten huipputiimiä. Odotan innolla mahdollisuutta hyödyntää aiempaa kokemustani ja oppia uutta Telesten strategian edistämisessä”, kertoo Mervi Kerkelä-Hiltunen.

Toivotan Mervi Kerkelä-Hiltusen lämpimästi tervetulleeksi Telestelle toteuttamaan strategiaamme. Uskon, että hänen monipuolinen ja kansainvälinen kokemuksensa eri toimialoilta niin taloudesta kuin liiketoimintakehityksestäkin on arvokasta, kun hän aloittaa työnsä Telestellä. Olen erittäin iloinen, että saamme hänet vahvistamaan konsernin talouden ja rahoituksen johtamista”, kertoo toimitusjohtaja Esa Harju.

Lisätietoja:

Esa Harju, toimitusjohtaja
investor.relations@teleste.com

Tietoja Telestestä

Telesten teknologioilla ja tuotteilla rakennetaan verkottunutta yhteiskuntaa. Ratkaisumme tuovat nopeat laajakaista- ja televisiopalvelut koteihin, takaavat turvallisuutesi julkisilla paikoilla ja opastavat sinua joukkoliikenteen käytössä. Innovatiivisuutemme ja vankka kokemuksemme on tehnyt meistä johtavan kansainvälisen laajakaista-, turvallisuus- ja informaatioteknologioita sekä niihin liittyviä palveluja tarjoavan yrityksen. Toimimme tiiviissä yhteistyössä asiakkaittemme kanssa niin virtuaalisesti kuin maailmanlaajuisen myyntiverkoston kautta. Vuonna 2023 Telesten liikevaihto oli 151,3 miljoonaa euroa, ja yhtiön palveluksessa oli keskimäärin noin 800 henkilöä. Telesten osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä. Katso lisätietoja verkkosivustoltamme www.teleste.com.