Ehdotus TeliaSoneran hallituksen uusiksi jäseniksi

Ehdotus TeliaSoneran hallituksen uusiksi jäseniksi Lennart Låftmania ja Timo Peltolaa ehdotetaan uusiksi TeliaSoneran hallituksen jäseniksi. Nykyisiä hallituksen jäseniä ehdotetaan uudelleen valittaviksi lukuun ottamatta Ingvar Carlssonia, joka on kieltäytynyt uudelleenvalinnasta. TeliaSoneran 28.4. pidettävän yhtiökokouksen alla TeliaSoneran nimitysvaliokunta ehdottaa hallitusta, johon kuuluu yhdeksän varsinaista, yhtiökokouksen valitsemaa jäsentä, eikä yhtään varajäsentä. Nimitysvaliokunta ehdottaa, että hallituksen jäseniksi valitaan uudelleen Tom von Weymarn, Carl Bennet, Eva Liljeblom, Sven-Christer Nilsson, Paul Smits, Caroline Sundewall ja Roger Talermo ja että uusiksi jäseniksi valitaan Lennart Låftman sekä Timo Peltola. Ingvar Carlsson on kieltäytynyt uudelleenvalinnasta. Timo Peltola toimii pakkausyritys Huhtamäki Oyj:n toimitusjohtajana, ja hän on Nordea Bank AB:n hallituksen varapuheenjohtaja. Timo Peltola on syntynyt vuonna 1946. Lennart Låftman on nykyään mm. Vattenfallin eläkesäätiön, Framtidens kultur -säätiön, Dalademokraten-päivälehden ja Hasseluddens Konferens - konferenssikeskuksen hallituksen puheenjohtaja. Lennart Låftman on syntynyt vuonna 1945. Hän on aiemmin ollut Femte AP-fonden -rahaston ja Affärsvärlden-talouslehden toimitusjohtaja. Nimitysvaliokunta ehdottaa hallitukselle maksettavan palkkiota seuraavasti: puheenjohtajalle 750 000 Ruotsin kruunua, varapuheenjohtajalle 550 000 kruunua ja muille yhtiökokouksen valitsemille jäsenille 400 000 kruunua kullekin. Sen lisäksi ehdotetaan hallituksen tilintarkastusvaliokunnan puheenjohtajalle maksettavan palkkiota 75 000 kruunua ja kaikille muille tilintarkastusvaliokunnan jäsenille 50 000 kruunua kullekin. TeliaSonera-konsernin palveluksessa oleville jäsenille ei makseta palkkiota. Ehdotuksia käsitellään TeliaSoneran yhtiökokouksessa 28.4. esityslistan kohdissa 10, 11 ja 12. Ehdotuksia tukevat runsasta 70 prosenttia TeliaSoneran osakkeista ja äänistä edustavat osakkeenomistajat. TeliaSoneran nimitysvaliokunta koostuu hallituksen puheenjohtajasta Tom von Weymarnista ja hallituksen varapuheenjohtajasta Carl Bennetistä. Ruotsin ja Suomen valtiot ovat ilmoittaneet tukevansa sitä, että Tom von Weymarn jatkaa hallituksen puheenjohtajana ja Carl Bennet jatkaa hallituksen varapuheenjohtajana 28.4. pidettävän yhtiökokouksen jälkeen. Lisätietoja toimittajille antaa/antavat: TeliaSoneran lehdistöpalvelu, +46 (0)8 713 58 30 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/20/20040420BIT00630/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/20/20040420BIT00630/wkr0002.pdf