Esitys TeliaSoneran hallituksen jäseniksi

Esitys TeliaSoneran hallituksen jäseniksi TeliaSoneran hallituksen uusiksi jäseniksi ehdotetaan Sven-Christer Nilssonia ja Paul Smitiä.Carl Bennetia esitetään varapuheenjohtajaksi hallituksen jäsenyydestä luopuvan Lars-Eric Peterssonin tilalle. Muilta osin esitetään nykyisen hallituksen valitsemista uudelleen. TeliaSoneran hallituksen jäseniksi esitetään näin ollen TeliaSoneran yhtiökokouksessa 8.5.2003 seuraavia henkilöitä: Tapio Hintikka (puheenjohtaja), Carl Bennet (varapuheenjohtaja), Ingvar Carlsson, Eva Liljeblom, Sven-Christer Nilsson, Paul Smits, Caroline Sundewall, Roger Talermo ja Tom von Weymarn. Sven-Christer Nilsson on toiminut esimerkiksi Ericssonin toimitus- ja konsernijohtajana. Paul Smits puolestaan on työskennellyt esimerkiksi KPN:n konsernijohtajana Hollannissa. Hallituksen palkkioiksi esitetään seuraavaa: puheenjohtajan palkkioksi 750 000 Ruotsin kruunua, varapuheenjohtajan palkkioksi 550 000 kruunua ja yhtiökokouksen valitsemien jäsenten palkkioksi 400 000 kruunua. Palkkioon sisältyy korvaus työskentelystä hallituksen eri valiokunnissa. Esitys käsitellään yhtiökokouksen esityslistan kohtien 10, 11 ja 12 mukaisesti TeliaSoneran yhtiökokouksessa 8.5.2003. Esitystä tukevat osakkeenomistajat edustavat noin 65 prosenttia TeliaSoneran osakkeista ja äänistä. Ruotsin ja Suomen valtiot ovat ilmoittaneet muuttaneensa TeliaSoneraa koskevaa osakassopimustaan. Aiemmin oli tarkoituksena, että kevään 2003 varsinaisessa yhtiökokouksessa vaihdetaan yksi aiempi Telian hallituksen jäsen ja yksi aiempi Soneran hallituksen jäsen. Valtiot ovat nyt sopineet vaihtavansa vain Lars-Eric Peterssonin, joka on kieltäytynyt uudelleen valinnastaan. Lisätietoja lehdistölle antaa: TeliaSoneran lehdistöpalvelu, +46 8 713 64 12 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/24/20030424BIT00230/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/24/20030424BIT00230/wkr0002.pdf