Helppous ja palvelu tuovat kasvua tulevaisuudessa

Helppous ja palvelu tuovat kasvua tulevaisuudessa Helppous ja palvelu ovat tulevaisuudessa TeliaSoneran kaksi tärkeintä toimintaperiaatetta. Seuraavien seitsemän vuoden aikana TeliaSonera muuttuu aidoksi palveluyritykseksi yksinkertaistamalla toimintaansa kaikin tavoin. TeliaSoneran toimitusjohtaja Anders Igel julkisti yhtiön vision 2010 eilen Tukholmassa teemalla "Helppous tekee kaiken mahdolliseksi". Paikalla oli 850 esimiestä TeliaSoneran Pohjoismaiden, Baltian, Venäjän, Turkin ja Euraasian markkinoilta. "Televiestinnän kehitys viimeisen 150 vuoden aikana on johtanut asioiden liialliseen monimutkaistumiseen telealalla", sanoo Igel, jonka mukaan helppous on tärkein keino vision saavuttamiseksi eli yhtiön muuttamiseksi aidoksi palveluyritykseksi vuoteen 2010 mennessä. "Meistä helppous sanan kaikissa merkityksissä on tärkein yksittäinen tekijä, joka saa asiakkaat käyttämään uusia palvelujamme yhä enemmän. Uskomme, että tässä on avain tulevaisuuden kasvuun", Igel jatkaa. Telia Soneran vision 2010 kehittämiseen on osallistunut suuri joukko yhtiön työntekijöitä. Prosessiin on osallistunut aktiivisesti 700 esimiestä ja työntekijää, ja lisäksi 3 000 teliasoneralaista on osallistunut siihen intranetin kautta. "Uskomme, että laaja ja perusteellinen valmisteluvaihe on onnistumisen edellytys. Aloitamme välittömästi tämän kaiken toteuttamisen päivittäisessä työssämme", Igel kertoo. Tulevaisuudessa TeliaSonera ei aio verrata itseään perinteisiin operaattorikilpailijoihinsa. "Teleoperaattorit ovat kaukana siitä, mistä aidossa, hyvässä palvelussa on meistä kyse. Kaikilla tärkeimmillä markkinoilla olemme lisäksi jo saavuttaneet hyvän aseman tässä vertailussa", Igel toteaa. "Sen sijaan aiomme pyrkiä pidemmälle ja verrata itseämme Euroopan palvelualan johtaviin yrityksiin, kuten lentoyhtiöihin, hotelleihin ja ravintoloihin." Yksi vision keskeisimmistä elementeistä on teknologian jättäminen taka- alalle. "Uskomme ihmisten kyllästyneen kaikkiin erilaisiin järjestelmiin, lyhenteisiin ja teknisiin sovelluksiin. Asiakkaat eivät ole kiinnostuneita siitä, käytämmekö kiinteän verkon vai matkaviestinverkon tekniikkaa vai mahdollisesti tietoliikennetekniikkaa. Haluamme kaikkien järjestelmiemme toimivan saumattomasti yhdessä", Igel selittää. "Tavoitteidemme saavuttamiseen kuluu aikaa, mutta olen varma siitä, että merkittäviä parannuksia on nähtävissä jo vuoteen 2005 mennessä", Igel jatkaa. "Minulle visio 2010 merkitsee jonkin uuden alkua ja täysin yhdistynyttä TeliaSoneraa. Toiminnan tehostaminen ja synergiaetujen toteuttaminen jatkuvat luonnollisesti, mutta yhdistyneellä yhtiöllä on nyt yhteinen suunta", toteaa Igel lopuksi Lisätietoja toimittajille antaa/antavat: TeliaSoneran lehdistöpalvelu, +46-(0)8-713 58 30 Tulevaisuutta koskevat lausumat Tähän tiedotteeseen sisältyvät tulevaisuuden tilaa tai tapahtumaa koskevat lausumat, mukaan lukien toiminnan tulevaa tulosta ja muita ennusteita koskevat lausumat, ovat tulevaisuutta koskevia lausumia. Luonteensa mukaisesti tulevaisuutta koskeviin lausumiin sisältyy riskejä ja epävarmuutta, koska ne liittyvät tuleviin tapahtumiin ja niiden toteutuminen riippuu siksi olosuhteista tulevaisuudessa. Ei ole varmuutta siitä, etteikö tulokset poikkeaisi olennaisesti tulevaisuutta koskevissa lausumissa suoraan tai epäsuorasti esitetyistä johtuen monista tekijöistä, joista useisiin TeliaSonera ei voi vaikuttaa. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/17/20031017BIT00160/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/17/20031017BIT00160/wkr0002.pdf