Juho Lipsanen nimitetty TeliaSonera Finlandin toimitusjohtajaksi

Juho Lipsanen on nimitetty TeliaSonera Finlandin toimitusjohtajaksi ja TeliaSoneran konsernin johtoryhmän jäseneksi. Hän aloittaa uudessa tehtävässään 11.10.2005. Juho Lipsanen raportoi TeliaSoneran toimitusjohtajalle, Anders Igelille.

Juho Lipsanen siirtyy TeliaSoneran palvelukseen Alma Media Oyj:stä, jossa hän on äskettäin toiminut toimitusjohtajana. Vuosina 1994-2002 hänellä on ollut useita johtotehtäviä Sveitsin ABB Ltd:ssä, kuten ABB New Venturesin toimitusjohtaja ja maailmanlaajuisen Automation- divisioonan talousjohtaja. ”Odotan innolla saada aloittaa TeliaSoneran palveluksessa ja jatkaa työskentelyä dynaamisella viestintätoimialalla”, sanoo Juho Lipsanen. ”TeliaSoneralla on tärkeä rooli informaatioyhteiskunnan rakentamisessa. Pohjoismaiden johtavana televiestintäyrityksenä TeliaSoneralla on parhaat edellytykset tehdä tämä kustannustehokkaasti ja tarjota korkealaatuisia sekä helppokäyttöisiä palveluja asiakkailleen.” “Juho Lipsasen laaja kokemus strategisista ja operatiivisista johtotehtävistä erittäin kilpaillulla pohjoismaisella media-alalla sekä vaativilla maailmanlaajuisilla teknologiapohjaisilla toimialoilla tulee olemaan erittäin suureksi hyödyksi TeliaSoneralle”, sanoo Anders Igel, TeliaSonera AB:n toimitusjohtaja. Juho Lipsanen on 44-vuotias kauppatieteiden maisteri Turun Kauppakorkeakoulusta. Hän on naimisissa ja hänellä on kolme lasta. Juho Lipsanen on median tavattavissa ja vastaa median kysymyksiin Helsingissä tänään pidettävässä lehdistötapaamisessa (kutsu tilaisuuteen alla). Lehdistö on tervetullut Helsingissä tänään pidettävään lehdistötapaamiseen. TeliaSoneran talous- ja rahoitusjohtaja Kim Ignatius esittelee tilaisuuden aluksi TeliaSoneran vuoden 2005 toisen vuosineljänneksen osavuosikatsauksen pääkohdat Päivämäärä: keskiviikko, 3.8.2005 Aika: 9.30 Paikka: TeliaSonera Finland, Elimäenkatu 5, Auditorio, Vallila, Helsinki. Lisätietoja lehdistölle antaa: TeliaSoneran lehdistöpalvelu, +46-(0)8-713 58 30