Kcell ylitti miljoonan matkaviestinasiakkaan rajan Kazakstanissa

Kcell ylitti miljoonan matkaviestinasiakkaan rajan Kazakstanissa TeliaSoneran tytäryhtiö GSM Kazakhstan on ylittänyt miljoonan tilaajan rajan tammikuussa. Brandinimeä Kcell käyttävän yhtiön asiakasmäärä kasvoi viime vuoden aikana noin 60 prosenttia. Kcellin asiakaskunta on laajin Fintur-yhtiöistä, jotka toimivat Euraasian kehittyvillä matkaviestinmarkkinoilla. Kazakstan kuvastaa TeliaSoneran Euraasian markkinoiden merkittäviä kasvumahdollisuuksia: lähes 15 miljoonan asukkaan valtiossa matkapuhelinliittymätiheys on vasta noin 9 prosenttia. Kcell on Kazakstanin johtava matkaviestinoperaattori yli 70 prosentin markkinaosuudellaan. TeliaSonera sisällyttää GSM Kazakhstanin tuloksen konsernitulokseensa osana Finturia, joka omistaa GSM Kazakhstanista 51 prosenttia. Kcellin internet-sivut löytyvät osoitteesta: http://www.kcell.kz Tietoja Finturista Fintur Holdings toimii markkinoilla, joilla kiinteän verkon ja matka- viestinverkon liittymätiheydet ovat alhaisia ja kasvumahdollisuudet suuria. Fintur omistaa matkaviestinoperaattorin Moldovassa kokonaan ja enemmistöosuudet matkaviestinoperaattoreista Azerbaidzanissa, Georgiassa ja Kazakstanissa. TeliaSoneran omistaa 73,9 prosenttia Fintur Holdingsista. Tammi - syyskuussa 2003 Finturin liikevaihto oli 211 miljoonaa euroa, käyttökate 119 miljoonaa euroa, liiketulos 70 miljoonaa euroa ja käyttöomaisuusinvestoinnit 70 miljoonaa euroa. Lisätietoja toimittajille antaa: TeliaSonera Internationalin viestintäjohtaja Samppa Seppälä, puhelin 02040 63416 Tulevaisuutta koskevat lausumat Tähän tiedotteeseen sisältyvät tulevaisuuden tilaa tai tapahtumaa koskevat lausumat, mukaan lukien toiminnan tulevaa tulosta ja muita ennusteita koskevat lausumat, ovat tulevaisuutta koskevia lausumia. Luonteensa mukaisesti tulevaisuutta koskeviin lausumiin sisältyy riskejä ja epävarmuutta, koska ne liittyvät tuleviin tapahtumiin ja niiden toteutuminen riippuu siksi olosuhteista tulevaisuudessa. Ei ole varmuutta siitä, etteikö tulokset poikkeaisi olennaisesti tulevaisuutta koskevissa lausumissa suoraan tai epäsuorasti esitetyistä johtuen monista tekijöistä, joista useisiin TeliaSonera ei voi vaikuttaa. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/20/20040120BIT00560/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/20/20040120BIT00560/wkr0002.pdf