Muutoksia TeliaSoneran johdosssa

Muutoksia TeliaSoneran johdosssa TeliaSonera on tänään nimittänyt Harri Koposen TeliaSonera International -tulosyksikön johtajaksi. TeliaSonera vahvistaa näin kansainvälisen liiketoimintansa johtoa. Tulosyksikköön kuuluvat TeliaSoneran kansainväliset omistukset Fintur-yhtiöissä, venäläisessä matkaviestinoperaattorissa MegaFonissa ja turkkilaisessa matkaviestinoperaattorissa Turkcellissa sekä kansainväliset verkkokapasiteettitoiminnot. TeliaSonera Internationalin nykyinen johtaja Aimo Eloholma jatkaa tulosyksikössä. Eloholmalla on operatiivinen vastuu, ja hän raportoi Harri Koposelle. TeliaSoneran Tanskan toiminnoista nykyisin vastaava Terje Christoffersen seuraa Harri Koposta Marketing, Products and Services -yksikön johtajana. Tanskan toiminnot raportoivat toistaiseksi suoraan TeliaSonera Norway, Denmark, Baltics -tulosyksikön johtajalle Kenneth Karlbergille. "Nykyinen kehitys Venäjän ja Turkin markkinoilla ja TeliaSonera Internationalin kasvumahdollisuudet vaativat johdon vahvistamista tällä alueella", sanoo TeliaSoneran toimitusjohtaja Anders Igel. "Olemme myös tyytyväisiä siitä, että saamme Terjen pääkonttoriin. Hän on tervetullut lisä konsernijohtoon. Terjellä on laajaa kokemusta aiemmista tehtävistään sekä TeliaSonerassa että sen ulkopuolella. Siitä tulee olemaan paljon hyötyä hänen uudessa tehtävässään, joka on TeliaSonera- konsernin kannalta erittäin merkittävä", toteaa Anders Igel. Lisätietoja toimittajille antaa/antavat: TeliaSoneran lehdistöpalvelu, +46-8- 713 58 30 Tulevaisuutta arvioivat lausunnot Tähän tiedotteeseen sisältyy muun muassa toiminnan tulosta, muita ennusteita ja transaktiosta saatavia muita etuja koskevia, luonteeltaan tulevaisuuteen liittyviä lausumia. Luonteensa mukaisesti tulevaisuutta koskeviin lausumiin sisältyy riskejä ja epävarmuutta, koska ne liittyvät tuleviin tapahtumiin ja niiden toteutuminen riippuu siksi olosuhteista tulevaisuudessa. Ei ole varmuutta siitä, etteikö tulokset poikkeaisi olennaisesti tulevaisuutta koskevissa lausumissa esitetyistä johtuen monista tekijöistä, joista useisiin TeliaSonera ei voi vaikuttaa. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/07/20031007BIT00190/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/07/20031007BIT00190/wkr0002.pdf