Muutoksia TeliaSoneran ylimmässä johdossa

Henriette Wendt on nimitetty Group Corporate Development -toiminnosta vastaavaksi johtajaksi. Kyseessä on uusi TeliaSonera-konsernin johtoryhmän toiminto, joka vastaa muun muassa strategiasta, liiketoiminnan kehittämisestä ja yritysjärjestelyistä koko konsernissa.

Tällä hetkellä Henriette Wendt työskentelee sveitsiläisessä teleoperaattorissa Swisscomissa, jossa hänen tehtävänimikkeensä on Head of Corporate Strategy and Participation Management. Hän aloittaa työt TeliaSonerassa viimeistään elokuun lopussa.

– Minulla on ilo ilmoittaa, että Henriette Wendt on valittu yhtiön uudeksi Corporate Development -toiminnosta vastaavaksi johtajaksi. Wendtillä on kymmenen vuoden kokemus Swisscomin ja Motorolan ylemmistä johtotehtävistä strategian ja liiketoiminnan kehityksen alueella, mistä tulee olemaan TeliaSoneralle paljon hyötyä, arvioi TeliaSoneran toimitusjohtaja Johan Dennelind.

Tänään ilmoitetaan myös, että Karin Eliasson on päättänyt jättää tehtävänsä konsernin henkilöstöjohtajana ja siirtyy uusiin tehtäviin. Rekrytointiprosessi Eliassonin seuraajan valitsemiseksi on käynnissä.

– Haluan kiittää Karin Eliassonia hänen vuosien varrella antamastaan panoksesta ja toivotan hänelle kaikkea hyvää myös tulevaisuudessa, Johan Dennelind sanoo.

Lisäksi Ingrid Stenmark on nimitetty CEO Office -yksikön johtajaksi. Yksikkö vastaa muun muassa TeliaSoneran omistuksista MegaFon- ja Turkcell-osakkuusyhtiöissä. Ingrid Stenmark on ollut yhtiössä vuosia ja työskennellyt useissa eri johtotehtävissä, muun muassa vt. lakiasiainjohtajana syksyllä 2013. Uudessa tehtävässään hän raportoi suoraan toimitusjohtajalle, mutta ei ole konsernin johtoryhmän jäsen.

Lisätietoja TeliaSoneran lehdistöpalvelusta: 46 771 77 58 30, press@teliasonera.com, TeliaSoneran internetsivujen Newsroom, ja voit myös seurata meitä Twitterissä, Twitter @TLSN_Media.

TeliaSonera tarjoaa verkkoyhteyksiä ja televiestintäpalveluja Pohjoismaissa ja Baltian maissa, Euraasian kehittyvillä markkinoilla – Venäjä ja Turkki mukaan lukien – sekä Espanjassa. TeliaSoneran palvelut auttavat ihmisiä ja yrityksiä viestimään helposti, tehokkaasti ja ympäristöystävällisesti. Yhtiön tavoitteena on olla kaikilla markkinoillaan suurin tai toiseksi suurin operaattori tarjoamansa parhaan asiakaskokemuksen ja korkealaatuisten verkkojen sekä kustannustehokkaan toimintansa ansiosta. TeliaSonera on myös Euroopan johtava tukkumyyntitoimittaja kokonaan omistamansa kansainvälisen verkon kautta. Vuonna 2013 TeliaSoneran liikevaihto oli 101,7 mrd. kruunua, käyttökate 35,6 mrd. kruunua ja osakekohtainen tulos 3,46 kruunua. TeliaSoneran osake noteerataan NASDAQ OMX:ssä Tukholmassa ja Helsingissä. Lue lisää osoitteesta www.teliasonera.com