Päivitys liiketoimeen, jolla TeliaSonera ostaa Tele2:n Norjan-toiminnot

Tele2:n omistama Mobile Norway, jonka TeliaSonera on ostamassa, on tehnyt sopimuksen taajuuksien vuokraamisesta Ice Communication Norgelta. Osana sopimusta Ice ostaa osia Tele2:n matkaviestinverkosta.

– Tällä on hyvin positiivinen vaikutus kilpailuun Norjan markkinoilla. Poliittinen tavoite kolmesta matkaviestinverkosta täyttyy, ja samalla turvataan verkkoyhteydet Tele2:n asiakkaille siihen asti kun he siirtyvät TeliaSoneran verkkoon, sanoo TeliaSoneran Norjan-yhtiön toimitusjohtaja August Baumann.

Taajuuksien vuokraamisella taataan verkkoyhteydet Tele2:n asiakkaille siirtymävaiheessa, kunnes kilpailuviranomainen on päättänyt, saako TeliaSonera ostaa Tele2:n Norjan-toiminnot, joihin Mobile Norway kuuluu.

Matkaviestinverkon osien myynti auttaa myös varmistamaan, että Norjan markkinoilla on jatkossakin kolme verkkoa. Myös tämä liiketoimi edellyttää, että kilpailuviranomainen hyväksyy TeliaSoneran yritysoston Norjassa.

TeliaSonera tiedotti heinäkuussa, että se ostaa Tele2:n Norjan-toiminnot 5,1 mrd. Ruotsin kruunulla. Samanaikaisesti yhtiö sitoutui laajentamaan 4G-verkkoa siten, että se kattaa 98 prosenttia Norjan väestöstä vuoden 2016 loppuun mennessä eli kaksi vuotta nopeammin kuin aiemmin on velvoitettu. Tämä on mahdollista niiden synergiaetujen ansiosta, jotka TeliaSonera odottaa saavuttavansa Tele2:n Norjan-toimintojen ostolla.

TeliaSonera ei ole osallistunut Icen ja Tele2:n välisiin neuvotteluihin.

Lisätietoja TeliaSoneran lehdistöpalvelusta: +46 771 77 58 30, press@teliasonera.com, TeliaSoneran internetsivujen Newsroom-osiosta, ja voit myös seurata meitä Twitterissä, Twitter @TLSN_Media.

TeliaSonera tarjoaa verkkoyhteyksiä ja televiestintäpalveluja Pohjoismaissa ja Baltian maissa, Euraasian kehittyvillä markkinoilla – Venäjä ja Turkki mukaan lukien – sekä Espanjassa. TeliaSoneran palvelut auttavat ihmisiä ja yrityksiä viestimään helposti, tehokkaasti ja ympäristöystävällisesti. Yhtiön tavoitteena on olla kaikilla markkinoillaan suurin tai toiseksi suurin operaattori tarjoamansa parhaan asiakaskokemuksen ja korkealaatuisten verkkojen sekä kustannustehokkaan toimintansa ansiosta. TeliaSonera on myös Euroopan johtava tukkumyyntitoimittaja kokonaan omistamansa kansainvälisen verkon kautta. Vuonna 2013 TeliaSoneran liikevaihto oli 101,7 mrd. kruunua, käyttökate 35,6 mrd. kruunua ja osakekohtainen tulos 3,46 kruunua. TeliaSoneran osake noteerataan NASDAQ OMX:ssä Tukholmassa ja Helsingissä.
Lue lisää osoitteesta www.teliasonera.com.