Peter Borsos on nimitetty uudeksi viestintäjohtajaksi

Peter Borsos on nimitetty TeliaSoneran uudeksi viestintäjohtajaksi. Hän seuraa tehtävässä Kjell Lindströmiä, joka on toiminut vt. viestintäjohtajana elokuusta 2013 alkaen.

– Olen erittäin tyytyväinen, että onnistuimme palkkaamaan Peter Borsosin TeliaSoneraan. Hänellä on takanaan pitkä kokemus viestinnän johtotehtävistä suurissa kansainvälisissä organisaatioissa, missä sekä sisäiset että ulkoiset haasteet ovat olleet merkittäviä, sanoo TeliaSoneran toimitusjohtaja Johan Dennelind.

Peter Borsos tulee olemaan konsernin johtoryhmän jäsen, ja hänellä tulee olemaan kokonaisvastuu viestinnästä kaikilla TeliaSoneran markkinoilla.

Peter Borsos on 44-vuotias, ja hänellä on vuosien kokemus viestintätyöstä pankkialalla. Viimeksi hän on toiminut viestintäjohtajana Swedbankissa, missä hänellä on ollut useita eri tehtäviä vuodesta 2009 alkaen. Peter Borsosin odotetaan aloittavan uudessa tehtävässään viimeistään ensi vuoden toukokuussa.

Lisätietoja TeliaSoneran lehdistöpalvelusta, +46 771 77 58 30, press@teliasonera.com, tai Newsroom-sivuiltamme internetistä, ja voit myös seurata meitä Twitterissä: @TLSN_Media.

TeliaSonera tarjoaa verkkoyhteyksiä ja televiestintäpalveluja Pohjoismaissa ja Baltian maissa, Euraasian kehittyvillä markkinoilla – Venäjä ja Turkki mukaan lukien – sekä Espanjassa. TeliaSoneran palvelut auttavat ihmisiä ja yrityksiä viestimään helposti, tehokkaasti ja ympäristöystävällisesti. Yhtiön tavoitteena on olla kaikilla markkinoillaan suurin tai toiseksi suurin operaattori tarjoamansa parhaan asiakaskokemuksen ja korkealaatuisten verkkojen sekä kustannustehokkaan toimintansa ansiosta. TeliaSonera on myös Euroopan johtava tukkumyyntitoimittaja kokonaan omistamansa kansainvälisen verkon kautta. Vuonna 2012 TeliaSoneran liikevaihto oli 105 mrd. kruunua, käyttökate 36,1 mrd. kruunua ja osakekohtainen tulos 4,59 kruunua. TeliaSoneran osake noteerataan NASDAQ OMX:ssä Tukholmassa ja Helsingissä. Lue lisää osoitteesta www.teliasonera.com.