Rune Nyberg TeliaSonera AB:n henkilöstöjohtajaksi

Rune Nyberg TeliaSonera AB:n henkilöstöjohtajaksi Rune Nyberg on nimitetty uuden TeliaSonera-konsernin henkilöstöjohtajaksi. Hän astuu toimeensa keväällä, kuitenkin viimeistään 1. kesäkuuta 2003. Rune Nyberg siirtyy tehtäväänsä Sandvik AB:sta, jossa hän on toiminut henkilöstöjohtajana vuodesta 1996. Rune Nyberg on 53-vuotias ja hänellä on pitkä ja vankka kokemus henkilöstöhallinnon alalta, jolla hän on toiminut johtavissa tehtävissä yrityksissä AB DAGAB, JS Saba AB ja PAIR Ltd. 1982-1992 Rune Nyberg toimi AB Sandvik Coromantin henkilöstöjohtajana ja vuosina 1992-1995 hän toimi PAIR Ltd:n toimitusjohtajana Lontoossa. Rune Nyberg on vuodesta 1996 alkaen Sandvik AB:n Group Vice President. Rune Nyberg toimii hallituksen puheenjohtajana AB Sandvik Service:ssä, Sandvik South East Asia Pty Ltd:ssä ja Göranssonska Skolanissa. Hän on myös Seco Tools AB:n hallituksen jäsen. Lars Härenstam, Telia AB:n aiempi henkilöstöjohtaja, on nimitetty henkilöstöjohtajaksi Coop Nordeniin, jonka pääkonttori sijaitsee Göteborgissa. - Olen iloinen, että Rune Nyberg on päättänyt siirtyä TeliaSoneraan ja olen vakuuttunut, että hän liike-elämän ja päivittäistavarakaupan taustallaan tulee olemaan suuri voimavara uudelle konsernille, sanoo Anders Igel, TeliaSonera AB:n TJ ja konsernijohtaja. Lisätietoja toimittajille antaa: TeliaSoneran lehdistöpalvelu, puh +46 8 713 58 30 Tulevaisuutta koskevat lausumat Tämä tiedote sisältää Telian Soneran osakkeenomistajille ja optio- oikeuksien haltijoille tekemään vaihtotarjoukseen liittyviä tulevaisuutta koskevia lausumia. Lausumat, jotka eivät kuvaa historiallisia tosiasioita, kuten lausumat koskien Telian ja Soneran oletuksia ja odotuksia, ovat tulevaisuutta koskevia ennusteita. Luonteensa mukaisesti tulevaisuutta koskeviin lausumiin sisältyy riskejä ja epävarmuutta, koska ne liittyvät tuleviin tapahtumiin ja niiden toteutuminen riippuu siksi tulevista olosuhteista. Telialla ja Soneralla ei ole mitään velvollisuutta ja ne nimenomaisesti kieltäytyvät päivittämästä tai muuttamasta tulevaisuutta koskevia lausumiaan uuden tiedon perusteella tai tulevien tapahtumien valossa tai muusta syystä. Tiettyjä henkilöitä koskevat rajoitukset osallistua vaihtotarjoukseen Vaihtotarjousta ei tehdä sellaisille henkilöille, joiden kotipaikka on Australiassa, Hongkongin erityishallintoalueella, Italiassa, Japanissa, Uudessa-Seelannissa tai Etelä-Afrikassa tai joiden rekisteröity osoite on kyseisissä maissa tai alueilla, johtuen näiden maiden ja alueiden arvopaperilainsäädäntöjen asettamista rajoituksista. HUOMIOITAVAA Soneran ja Telian yhdistyminen tullaan toteuttamaan Telian Soneran kaikille osakkeenomistajille ja optio-oikeuden haltijoille tekemällä vaihtotarjouksella. Tämä tiedote ei ole tarjous ostaa tai tarjouspyyntö myydä Telian osakkeita. Vaihtotarjoukseen liittyvä tarjousasiakirja on saatavilla tarjousaikana seuraavista paikoista: Nordea Pankki Oyj:n omaisuuspalvelukonttorit; Osuuspankkien ja Okopankki Oyj:n arvopaperikonttorit; HEX Gate, Fabianinkatu 14, 00130 Helsinki sekä Internetissä osoitteista www.telia.com/investorrelations ja www.sonera.fi/osakevaihto. Soneran arvopaperien haltijoiden tulee lukea tarjousasiakirja huolellisesti ennen vaihtotarjouksen hyväksymistä koskevan päätöksen tekemistä. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/10/20021210BIT00120/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/10/20021210BIT00120/wkr0002.pdf