StreamMan musiikkipalvelu laajenee internetiin

Lehdistötiedote 11.10.2004 StreamMan musiikkipalvelu laajenee internetiin Sonyn StreamManilla voi omalla matkapuhelimellaan kuunnella päivän hitit ja klassikot tai vain suosikkimusiikkiaan - ja jakaa sitä ystävien kesken. Nyt StreamMan-musiikkipalvelun välittämää musiikkia voi kuunnella myös tietokoneella laajakaistan kautta. StreamMan on Euroopan laajin digitaalinen streaming-tekniikalla toteutettu henkilökohtainen viihdepalvelu, jonka avulla voi esimerkiksi kuunnella musiikkia ja uutisia, luoda soittolistoja sekä lähettää viestejä ja soittolistoja ystäville. Palvelu on Soneran matkapuhelinasiakkaiden käytettävissä ja 11.10.2004 lähtien musiikkia voi kuunnella myös laajakaistaisen internetyhteyden kautta. Sonyn StreamMan tarjoaa erilaisten kanavien välityksellä laajan valikoiman musiikkia sekä suurilta että riippumattomilta levy-yhtiöiltä. Tällä hetkellä palvelun tietokannassa on 400 000 lisensoitua kappaletta. Palvelun tilaaja voi kuunnella normaalin musiikkivirran lisäksi johonkin tiettyyn teemaan tai tyyliin keskittyviä kanavia tai koostaa henkilökohtaisia soittolistoja omista suosikeistaan. Käyttäjä voi myös ladata suosikkikappaleitaan matkapuhelimelleen. StreamMan on myös vahvasti vuorovaikutteinen. Asiakkaat voivat antaa palautetta parhaillaan soivasta kappaleesta ja siten vaikuttaa kanavalla soivaan musiikkiin. Lisäksi se on väline myös ystävien väliseen yhteydenpitoon, sillä sen kautta voi lähettää viestejä ja kortteja tai jakaa soittolistoja ystävien kanssa. Yksilöllisten musiikkikanavien ja soittolistojen lisäksi palvelu välittää STT:n uutisia ja tarjoaa tietoja artisteista. Palvelun ajantasainen uutistarjonta sisältää musiikki- ja viihdeuutisten lisäksi talous- ja urheilu-uutisia. Artisteista on tarjolla muun muassa biografiat ja kuvia sekä maistiaisia heidän tulossa olevilta levyiltä. StreamMan-palvelun lataus maksaa 3,95 euroa (kampanjahinta 0 euroa vuoden 2004 loppuun saakka). Palvelu on kuukausitilauspohjainen. Tilaus laskutetaan automaattisesti laskutuskausittain. Matkapuhelimella palvelua käytettäessä veloitetaan lisäksi Soneran voimassaolevan hinnaston mukainen tiedonsiirtomaksu. Sonyn StreamMan-palvelu on kaikkien Soneran matkapuhelinasiakkaiden käytössä. Palvelu edellyttää erillisen rekisteröitymisen ja sovellusten lataamisen omalle matkapuhelimelle. Palvelun voi ladata Sonera Plazalta osoitteessa wap.soneraplaza.fi > Viihde > Musiikki > StreamMan tai wap.soneraplaza.fi > Ladattavat sovellukset > Viihde > StreamMan. Palvelu toimii Nokian 3650, 3660, 6600, 7610, N-Gage ja N-Gage QD -puhelimissa sekä Ericssonin P800 ja P900 -puhelimissa. Tietokoneessa on oltava Win2000 tai WinXP käyttöjärjestelmä. Lisätietoja palvelusta löytyy osoitteesta www.sonera.fi/streamman. Kampanjahinta* vuoden 2004 loppuun: StreamMan S + Plus (matkapuhelin 2 tuntia + laajakaista) 9,90 E Palvelun lataaminen 0 E Active Data -tiedonsiirtopalvelu 0 E (marraskuun loppuun) *kampanjahinta on voimassa aina siihen saakka kunnes asiakas tekee siihen muutoksia tai irtisanoo sen. StreamMan-palvelun käyttö matkapuhelimella: StreamMan-palvelun lataaminen 3,95 E (kertamaksu) Kuukausitilauspakettien hinnat, matkapuhelin: StreamMan S (2 tuntia) 3,95 E StreamMan M (4 tuntia) 6,95 E StreamMan L (8 tuntia) 11,95 E StreamMan Mobile Extra (1 tunti ) 1,95 E (saatavilla vain palvelun lisäpakettina) Kuukausitilauspakettien hinnat, matkapuhelin + laajakaista: StreamMan S (2 tuntia) + Plus 11,90 E StreamMan M (4 tuntia)+ Plus 14,90 E StreamMan L (8 tuntia) + Plus 19,90 E Yhden kappaleen lataaminen matkapuhelimeen 1,39 E Lisätietoja: Osastonjohtaja Olli-Pekka Takanen, TeliaSonera Finland Oyj Puh. 02040 62096 etunimi.sukunimi@teliasonera.com TeliaSonera TeliaSoneran Suomen tulosyksikkö TeliaSonera Finland Oyj tarjoaa tuotteita ja palveluita Sonera-brandin alla. TeliaSonera on Pohjolan ja Baltian johtava televiestintäyritys. Joulukuun lopussa 2003 TeliaSoneralla oli 11 957 000 matkaviestintäasiakasta (ml. osakkuusyhtiöt 37 610 000), 8 061 000 kiinteän verkon asiakasta ja (ml. osakkuusyhtiöt 9 160 000.) ja 1 631 000 internet-asiakasta (ml. osakkuusyhtiöt 1 691 000). Kotimarkkinoiden ulkopuolella TeliaSoneralla on merkittäviä omistusosuuksia kasvavilla markkinoilla Venäjällä, Turkissa ja Euraasiassa. TeliaSonera noteerataan Tukholman Pörssissä ja Helsingin Pörssissä. Tammi-joulukuu 2003 pro forma -liikevaihto oli 81,7 miljardia Ruotsin kruunua (9,01 miljardia euroa). Työntekijöiden määrä oli 26 694. www.teliasonera.com ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi