SurfPort Awards – TeliaSonera palkitsee innovatiivista ja helppokäyttöistä mobiilisisältöä

TeliaSonera on nimennyt ehdokkaat SurfPort Awards -palkintojen saajiksi. SurfPort Awards on TeliaSoneran ja Sony Ericssonin yhteinen hanke, jolla kannustetaan ja palkitaan sisällöntuottajia pohjoismaista ja Baltiasta mobiilien Internet-palvelujen kehittämiseen. “SurfPort Awards -hankkeella haluamme palkita mobiilisisällön kehittämisestä TeliaSoneran SurfPort-mobiiliportaaliin ja kannustaa siihen. Päätavoitteenamme on tarjota SurfPort-asikkaillemme pohjoismaissa ja Baltiassa viihdyttäviä, hyödyllisiä ja helppokäyttöisiä mobiili Internet-palveluja. Ehdokasasettelu korostaa sisällöntuottajan merkitystä parhaan sisällön mahdollistamisessa käyttäjille”, toteaa Martin Vendel, TeliaSonera AB:n Product Area Mobile -toiminnon johtaja. Palkintojenjakotilaisuus järjestetään Kööpenhaminassa 28. lokakuuta, ja siellä ovat läsnä ehdolle asetut sisällöntuottajat sekä muita merkittäviä televiestintäalan toimijoita pohjoismaista ja Baltiasta. alkintoluokat: Ehdolla olevat sisällöntuottajat: Vuoden sisällöntuottaja Lunarstorm, Ruotsi Mobile Avenue Finland, Suomi Aspiro, Norja Innovativisin palvelu HUR (Hovedstadens Udviklingsråd), Tanska Svenska Spel, Ruotsi Viisas Communications, Suomi NRK-Mobil TV, Norja Käyttäjäystävällisin palvelu Responsfabrikken, Appollo Travel WAP‑sivusto, Tanska Eniro, Ruotsi Nordea, Suomi Cellvision, Norja Nouseva tähti Freeway for Dating.dk, Tanska SVT Mobil, Ruotsi Verozona, Liettua Digital Chocolate, Suomi Aspiro, Norja Elämäntyö Unwire, Tanska Aspiro, Ruotsi NKP, Liettua Ilmatieteen laitos, Suomi TV2Norway, Norja Vuoden sisällöntuottaja MTV Mobile, Ruotsi mobiilimusiikin alalla RocketScience, Suomi Paragallo, Norja Lisätietoja ehdokkaista liittessä. SurfPort SurfPort on TeliaSoneran mobiili Internet-portaali, joka tarjoaa asiakkaille nopean ja helpon pääsyn viihdepalveluihin, sähköpostiin, hakukoneisiin, paikannuspalveluihin, uutisiin jne. SurfPort toimii tällä hetkellä Ruotsissa, Tanskassa, Norjassa, Suomessa ja Liettuassa. _____________________________________________ Lisätietoja lehdistölle antaa: Charlotte Züger, TeliaSoneran lehdistöpalvelu, +46-8-713 58 30 TeliaSonera on Pohjolan ja Baltian johtava televiestintäyritys. Joulukuun lopussa 2004 TeliaSoneralla oli 15 411 000 matkaviestintäasiakasta (osakkuusyhtiöt mukaan lukien 51 359 000), 8 312 000 kiinteän verkon asiakasta ja (osakkuusyhtiöt mukaan lukien 8 943 000) ja 2 017 000 internet-asiakasta (osakkuusyhtiöt mukaan lukien 2 056 000). Kotimarkkinoiden ulkopuolella TeliaSoneralla on merkittäviä omistusosuuksia kasvavilla markkinoilla Venäjällä, Turkissa ja Euraasiassa. TeliaSonera noteerataan Tukholman Pörssissä ja Helsingin Pörssissä. Tammi-joulukuun 2004 -liikevaihto oli 81,9 miljardia Ruotsin kruunua (9,08 miljardia euroa). Työntekijöiden määrä oli 29 082.