• Telia Company/

TeliaSonera, Sony Ericsson ja Ericsson esittävät: Pohjoismaiden ja Baltian parhaimmat langattomat internet-palvelut – SurfPort Awards -palkintojen voittajat

Vuoden 2006 Pohjoismaiden ja Baltian parhaimmat langattomat sisältöpalvelut SurfPort-portaalissa on nyt valittu. Voittajat kuudessa sarjassa valittiin SurfPort Awards ‑tilaisuudessa Tukholmassa 25.1.

Vuoden paras sisällöntuottaja
Fonecta, Suomi. Fonecta tarjoaa täyden valikoiman käyttäjäystävällisiä ja hyödyllisiä langattomia sisältöpalveluja, kuten hakupalvelun, valkoiset ja keltaiset sivut, kartat sekä sääpalvelun. Yhtiö toimii loistavana esikuvana alan muille toimijoille.

Vuoden innovatiivisin palvelu
Opplysningen 1881, Norja. Opplysningenin kekseliään, matkapuhelimen käyttöä helpottavan palvelun ansiosta tuntemattomat soittajat ovat enää muisto vain.

Vuoden paras palvelu käyttäjien luomaa sisältöä varten
Lunarstorm, Ruotsi. Lunarstorm on kotimaassaan suosituin nuorten yhteisö. Yhtiö parantaa jatkuvasti matkaviestinpalvelujaan, jotta nuoret voisivat tavata ystäviään matkapuhelimen välityksellä.

Vuoden tulokas
Plius, Liettua. Plius on tuonut markkinoille matkaviestinpalvelun kiinteistöjen ja autojen osto- ja myynti-ilmoituksia varten. Palvelusta on lyhyessa ajassa tullut hyvin suosittu.

Vuoden paras mediavirtapalvelu
NRK, Norja. NRK:n edistyksellisen matkaviestintarjooman ansiosta käyttäjät voivat katsoa TV:tä matkapuhelimillaan liikkeellä ollessaan. NRK on vaikuttanut voimakkaasti liiketoiminnan kehitykseen.

Vuoden paras musiikkipalvelu
Trio, Viro. Trion ansiosta ihmiset voivat ladata musiikkia matkapuhelimiinsa kaikkialla, ja yhtiön U-Pop-palvelu on paras esimerkki matkapuhelimia varten luodusta musiikkitarjoomasta.

SurfPort Awards on vuoden tärkein tarpahtuma sisällöntuottajille ja langattoman internetin toimijoille. TeliaSonera järjestää SurfPort Awards ‑tilaisuuden yhdessä Sony Ericssonin ja Ericssonin kanssa. Tarkoituksena on palkita vuoden parhaat sisältöpalvelut SurfPort-portaalissa ja innostaa uusia toimijoita kehittämään käyttäjäystävällisiä ja älykkäitä sisältöpalveluja matkapuhelmeen. Lisäksi SurfPort Awards ‑tilaisuuden tavoitteena on toimia tärkeänä kohtauspaikkana langattoman internetin sisällöntuottajille.