TeliaSonera AB laskee liikkeelle 400 miljoonan punnan viitelainan 30 vuodeksi puntamarkkinoilla

29. marraskuuta TeliaSonera laski liikkeelle uuden 400 miljoonan punnan suuruisen, vuonna 2042 erääntyvän 30 vuoden viitelainan puntamarkkinoille osana nykyistä EMTN-ohjelmaansa. Kuponkikoroksi määritettiin 4,375 % ja tuotto oli 4,436 %

"Tämä on ensimmäinen liikkeelle laskemamme puntamääräinen joukkovelkakirjalaina, ja olen erittäin tyytyväinen sen ajoitukseen ja saavutettuun hintatasoon, joka tukee hajauttamiseen perustuvaa rahoitusstrategiaamme ja pidentää velkasalkkumme duraatiota", sanoo TeliaSoneran varatoimitusjohtaja ja talous- ja rahoitusjohtaja Per-Arne Blomquist.

TeliaSoneran valtuuttamina lainan toimeksiantajina olivat Deutsche Bank, RBS ja Barclays.

TeliaSonera AB julkaisee tämän tiedotteen Ruotsin arvopaperimarkkinalain (lagen om värdepappersmarknaden) ja/tai Ruotsin rahoitusvälineiden kaupankäynnistä annetun lain (lagen om handel med finansiella instrument) perusteella. Tiedote on annettu julkaistavaksi 08.30 CET 03.12.2012.

Lisätietoja TeliaSoneran lehdistöpalvelusta: 46-771 77 58 30, press@teliasonera.com tai verkkosivujen Newsroom-osiosta.

TeliaSonera provides network access and telecommunication services in the Nordic and Baltic countries, the emerging markets of Eurasia, including Russia and Turkey, and in Spain. TeliaSonera helps people and companies communicate in an easy, efficient and environmentally friendly way. Our ambition is to be number one or two in all our markets, providing the best customer experience, high quality networks and cost efficient operations. TeliaSonera is also the leading European wholesale provider with a wholly-owned international carrier network. In 2011, net sales amounted to SEK 104 billion, EBITDA to SEK 36.9 billion and earnings per share to SEK 4.20. The TeliaSonera share is listed on NASDAQ OMX Stockholm and NASDAQ OMX Helsinki. Read more at www.teliasonera.com.