TeliaSonera Finland julkistaa kolmannen vuosineljänneksen matkaviestinasiakasmääränsä TeliaSonera Finlandin matkaviestinasiakkaiden määrä vuoden 2003 kolmannen vuosineljänneksen lopussa oli 2 441 000. Edellisellä vuosineljänneksellä asiakkaita oli Suomessa 2 471 000. Asiakasvaihtuvuus oli 21,8 prosenttia, kun se edellisellä vuosineljänneksellä oli 10,2 prosenttia. TeliaSonera Finland uskoo muutoksen johtuvan lukuisista 25.7. voimaan tulleista numeron siirrettävyyttä seuranneista puheaika- ja kylkiäistarjouksista Suomen matkaviestinmarkkinoilla. TeliaSonera Finland julkistaa syyskuun lopun matkaviestintäasiakkaidensa määrän ennen konsernin osavuositulosta, jotta markkinoilla olisi oikea kuva tilanteesta, kun Numpac Oy julkistaa lokakuun alussa siirrettyjen matkapuhelinnumeroiden kokonaisluvun. Numpac Oy on yritys, jonka Suomessa toimivat matkaviestinoperaattorit TeliaSonera Finland Oyj, Radiolinja ja DNA perustivat hallinnoimaan numeron siirrettävyyttä. Vastatakseen kiristyneeseen kilpailuun Suomessa TeliaSonera Finland tuo markkinoille tasahintaisen Sonera One -matkaviestinliittymän. Kaikki kotimaan puhelut maksavat 0,16 euro/min, ja kaikki kotimaan tekstiviestit maksavat 0,12 euro/kpl. Lisätietoja: TeliaSonera´s Press Office, +46-(0)8-713 58 30 Tulevaisuutta arvioivat lausunnot Tähän tiedotteeseen sisältyy muun muassa toiminnan tulosta, muita ennusteita ja transaktiosta saatavia muita etuja koskevia, luonteeltaan tulevaisuuteen liittyviä lausumia. Luonteensa mukaisesti tulevaisuutta koskeviin lausumiin sisältyy riskejä ja epävarmuutta, koska ne liittyvät tuleviin tapahtumiin ja niiden toteutuminen riippuu siksi olosuhteista tulevaisuudessa. Ei ole varmuutta siitä, etteikö tulokset poikkeaisi olennaisesti tulevaisuutta koskevissa lausumissa esitetyistä johtuen monista tekijöistä, joista useisiin TeliaSonera ei voi vaikuttaa. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/01/20031001BIT00450/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/01/20031001BIT00450/wkr0002.pdf