TeliaSonera ilmoittaa henkilöstövähennyksistä tanskalaisen Orange-yhtiön ostoon liittyen

Telia Mobile Tanska ilmoittaa 300 työntekijää koskevasta henkilöstövähennyksestä liittyen tanskalaisen matkaviestintäyhtiö Orangen ostoon. Irtisanomisprosessi alkaa 3. tammikuuta 2005.

Osana tanskalaisten Telia Mobilen ja Orangen yhdentymistä molempien yhtiöiden työntekijät ovat tänään saaneet ilmoituksen tulossa olevista henkilöstövähennyksistä. Irtisanomiset toteutetaan Tanskan lakeja noudattaen. Kaikkiaan Telia Mobile arvioi irtisanovansa 300 työntekijää näistä kahdesta yhtiöstä vuoden 2005 kuluessa. Näiden kahden yrityksen palveluksessa on nykyisin yhteensä 1 050 työntekijää. ”Integraatioprosessi on edennyt suunnitelmien mukaisesti, ja kaikki ovat suhtautuneet fuusioon hyvin myönteisesti. Olemme kuitenkin nyt tulleet prosessissa siihen vaiheeseen, jossa irtisanomiset ovat valitettavia mutta välttämättömiä kahden yhtiön sulautuessa yhdeksi. Yhtiön johto odottaa saavuttavansa työntekijöiden neuvotteluvaltuuskunnan kanssa yhteisymmärryksen, jotta irtisanomissuunnitelmissa saavutetaan molempia osapuolia tyydyttävä tulos”, selittää Telia Mobilen toimitusjohtaja Jesper Brøckner. Neuvotteluissa odotetaan saavutettavan lopullinen tulos helmikuun 2005 alkuun mennessä. Irtisanomisiin liittyvien kustannusten arvioidaan olevan 60–105 miljoonaa Ruotsin kruunua. Tälle summalle tehdään varaus vuoden 2004 tuloslaskelmassa. _____________________________________________ Lisätietoja lehdistölle antaa: Jesper Brøckner, Telia Mobilen toimitusjohtaja, TeliaSonera Denmark, puh. +45 28 27 27 27 Robert Neimanas, viestintävastaava, TeliaSonera Denmark, puh. +45 28 27 51 82