TeliaSonera ilmoittaa Svenska UMTS-nät AB:n lainajärjestelmän vähennyksestä

TeliaSonera ilmoittaa Svenska UMTS-nät AB:n lainajärjestelmän vähennyksestä TeliaSonera AB julkisti tänään, että Svenska UMTS-Nät AB, jonka TeliaSonera ja Tele2 omistavat yhdessä 50 prosentin osuuksilla, on päässyt pankkikonsortion kanssa yksimielisyyteen siitä, että se vähentää kokonaislainajärjestelmänsä 11 miljardista kruunusta 7 miljardiin kruunuun. Vähennyksen jälkeen laina kattaa yritysten yhteisesti omistaman 3G (UMTS)-verkon laajentamisen. Lainajärjestelmä on voimassa 31.12.2006 saakka. Lainajärjestelmää on voitu vähentää, kun infrastruktuuritöiden kustannuksissa on pystytty säästämään uusin teknisin ratkaisuin. Pankkikonsortioon kuuluvat Svenska Handelsbanken, Nordea Bank Sweden, Swedbank (säästöpankkiyhtymä), ABN Amro Bank NV, Credit Agricole Indosuez, Skandinaviska Enskilda Banken." Lisätietoja lehdistölle antaa: +46 8 77 58 30, TeliaSonera Ruotsi Tulevaisuutta arvioivat lausunnot Tähän tiedotteeseen sisältyy muun muassa toiminnan tulosta, muita ennusteita ja transaktiosta saatavia muita etuja koskevia, luonteeltaan tulevaisuuteen liittyviä lausumia. Luonteensa mukaisesti tulevaisuutta koskeviin lausumiin sisältyy riskejä ja epävarmuutta, koska ne liittyvät tuleviin tapahtumiin ja niiden toteutuminen riippuu siksi olosuhteista tulevaisuudessa. Ei ole varmuutta siitä, etteikö tulokset poikkeaisi olennaisesti tulevaisuutta koskevissa lausumissa esitetyistä johtuen monista tekijöistä, joista useisiin TeliaSonera ei voi vaikuttaa. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/18/20030918BIT00520/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/18/20030918BIT00520/wkr0002.pdf