TeliaSonera ja Microsoft allekirjoittivat sopimuksen MSN- ja Windows Live palvelujen tarjoamisesta

(3GSM World Congress, Barcelona) TeliaSonera on ensimmäinen operaattori Pohjoismaiden ja Baltian alueella, joka tuo MSN Messenger® ja MSN Hotmail® palvelut – kaksi maailman suosituinta internet-viestintäpalvelua – viidessä maassa yli 11 miljoonan matkaviestin¬asiakkaan käyttöön.

TeliaSonera ja Microsoft ovat solmineet maailmanlaajuisen sisällöntuotantosopimuksen, joka tekee Microsoftista TeliaSoneran langattoman SurfPort-portaalin johtavan sisällöntuottajan. SurfPort otettiin käyttöön Tanskassa, Suomessa, Norjassa, Liettuassa ja Ruotsissa vuoden 2005 aikana. Langattoman SurfPort-portaalin kautta TeliaSoneran käyttäjät pääsevät helposti käyttämään Microsoftin viestintäpalvelujen langattomia versioita. Aluksi käyttäjille tarjotaan MSN Hotmail ja MSN Messenger palveluja, ja myöhemmin myös Windows Live Mail ja Windows Live Messenger palveluja. Sopimus yhdistää TeliaSoneran yli 11 miljoonaa matkaviestinasiakasta ja MSN Hotmail sekä MSN Messenger palvelujen asiakkaat. MSN Hotmail on yksi maailman suurimmista web-pohjaisista sähköpostipalveluista, jossa aktiivisten sähköpostiosoitteiden määrä on noin 230 miljoonaa, ja MSN Messenger on maailman eniten käytetty ilmainen pikaviestipalvelu, jolla on 205 miljoonaa käyttäjää ympäri maailman. ”Meistä on erittäin hienoa saada SurfPort-portaalille Microsoftin kaltainen vahva ja arvostettu sisällöntuottaja. MSN Messenger ja MSN Hotmail ovat erittäin suosittuja erityisesti nuorten keskuudessa. Nämä palvelut, samoin kuin Microsoftin uudet Windows Live palvelut, kannustavat ihmisiä käyttämään matkapuhelimia muuhunkin kuin vain puhumiseen. Toivomme saavamme nämä palvelut SurfPort-portaaliin kesään mennessä”, sanoo TeliaSoneran toimitusjohtaja Anders Igel. ”MSN ja TeliaSonera pyrkivät parantamaan viestinvälitystä matkapuhelinten ja tietokoneiden välillä monipuolisemman käyttökokemuksen tarjoamiseksi asiakkaille”, kertoo MSN EMEA:n aluejohtaja Geoff Sutton. ”Tällä sopimuksella lisäämme asiakkaidemme mahdollisuuksia tehdä älykkäitä viestintävalintoja ja saada välittömästi yhteys heille tärkeimpiin ihmisiin joko sähköposti tai pikaviestien avulla.” Microsoftin kanssa solmittu sopimus tuo TeliaSoneralla jälleen yhden merkittävän kumppanuuden ja tunnetun brandin SurfPort-portaaliin yhtiön jatkaessa strategiaansa monipuolisen viestintäkokemuksen tarjoamiseksi asiakkaille. Sopimuksen mukaan TeliaSonera tarjoaa ensin MSN Messenger palvelua tietokoneiden ja matkapuhelinten välisenä saumattomana pikaviestipalveluna ja myöhemmin uutta Windows Live Messenger palvelua. Tämän palvelun avulla asiakkaat pystyvät näkemään, onko vastaanottaja verkossa, ja viestimään tietokoneessa ja matkapuhelimessa olevien MSN Messenger palvelujen välillä. Yhtiöt uskovat kumppanuuden lisäävän vuorovaikutusta tietokone ja matkapuhelinkäyttäjien välillä ja kasvattavan siten liikenteen määrää. MSN Messenger, MSN Hotmail, Windows Live Messenger ja Windows Live Mail palveluja tarjotaan aluksi ilmaiseksi, joskin langattoman dataliikenteen kustannukset laskutetaan kunkin maan normaalin taksan mukaan. _____________________________________________ Lisätietoja lehdistölle antaa: TeliaSoneran lehdistöpalvelu, +46-(0)8-713 58 30