TeliaSonera jatkaa espanjalaisen operaattorinsa Yoigon kehittämistä

TeliaSonera on päättänyt jatkaa menestyksekkään espanjalaisen operaattorinsa Yoigon kehittämistä. Vuonna 2006 toimintansa aloittanut Yoigo toimii markkinoillaan haastajana, jolla on hintavetoinen strategia. Yhtiö on kasvanut voimakkaasti, ja vuoden 2012 lopussa sen liittymämäärä oli 3,7 miljoonaa.

”Yoigolla on erinomaiset mahdollisuudet kehittyä edelleen. Koska yhtiö ei markkina-asemaltaan ole samalla viivalla muiden toimintojemme kanssa, olemme kuitenkin olleet valmiit myymään sen sillä edellytyksellä, että tarjotussa kauppahinnassa huomioitaisiin yhtiön tulevat kasvumahdollisuudet. Koska tämä vaatimus ei ole täyttynyt, olemme nyt lopettaneet myyntiprosessin ja aiomme jatkaa yhtiön kehittämistä”, toteaa TeliaSoneran toimitusjohtaja Per-Arne Blomquist.

Vuonna 2012 Yoigon liikevaihto kasvoi 12,5 prosenttia paikkallisissa valuutoissa laskettuna ja oli 8 382 milj. Ruotsin kruunua. Käyttökate kasvoi 49,3 prosenttia ja oli 627 milj. kruunua.

TeliaSonera AB julkaisee tämän tiedotteen Ruotsin arvopaperimarkkinalain (lagen om värdepappersmarknaden) ja/tai Ruotsin rahoitusvälineiden kaupankäynnistä annetun lain (lagen om handel med finansiella instrument) perusteella. Tiedote on annettu julkaistavaksi 2.4.2013, 0830 (CET).

Lisätietoja TeliaSoneran lehdistöpalvelusta: 46 771 77 58 30, press@teliasonera.com, TeliaSoneran internetsivujen Newsroom, ja voit myös seurata meitä Twitterissä, Twitter @TLSN_Media.

Tulevaisuutta koskevat lausumat
Tähän tiedotteeseen sisältyvät tulevaisuuden tilaa tai tapahtumia koskevat lausumat, mukaan lukien toiminnan tulevaa tulosta ja muita ennusteita koskevat lausumat, ovat tulevaisuutta koskevia lausumia. Luonteensa mukaisesti tulevaisuutta koskeviin lausumiin sisältyy riskejä ja epävarmuutta, koska ne liittyvät tuleviin tapahtumiin ja niiden toteutuminen riippuu olosuhteista tulevaisuudessa. Ei ole varmuutta siitä, etteivätkö tulokset poikkeaisi olennaisesti tulevaisuutta koskevissa lausumissa suoraan tai epäsuorasti esitetyistä monien tekijöiden vuoksi,joista useisiin TeliaSonera ei voi vaikuttaa.

TeliaSonera tarjoaa verkkoyhteyksiä ja televiestintäpalveluja Pohjoismaissa ja Baltian maissa, Euraasian kehittyvillä markkinoilla – Venäjä ja Turkki mukaan lukien – sekä Espanjassa. TeliaSonera auttaa ihmisiä ja yrityksiä viestimään helposti, tehokkaasti ja ympäristöystävällisesti. Yhtiön tavoitteena on olla kaikilla markkinoillaan suurin tai toiseksi suurin operaattori tarjoamansa parhaan asiakaskokemuksen ja korkealaatuisten verkkojen sekä kustannustehokkaan toimintansa ansiosta.  TeliaSonera on myös Euroopan johtava tukkumyyntitoimittaja kokonaan omistamansa kansainvälisen verkon kautta. Vuonna 2012 yhtiön liikevaihto oli 105 mrd. kruunua, käyttökate 36,1 mrd. kruunua ja tulos/osake 4,59 kruunua. TeliaSoneran osake noteerataan Tukholman ja Helsingin pörsseissä (NASDAQ OMX Stockholm ja NASDAQ OMX Helsinki).  Lue lisää osoitteesta: www.teliasonera.com