TeliaSonera lisää Ruotsin parhaaseen matkapuhelinverkkoon 3G-palvelut

TeliaSonera lisää Ruotsin parhaaseen matkapuhelinverkkoon 3G-palvelut TeliaSonera Sweden avaa tänään 3G-verkkonsa, jonka painopistealueena ovat palvelut ja yhdistetyn matkapuhelinverkon resurssit ja laatu. Vasta avattu 3G-verkko toimii heti alusta yhdessä TeliaSonera Swedenin GSM- verkon kanssa, jota on jo monen vuoden ajan pidetty Ruotsin parhaana verkkona. Kaikille TeliaSonera Swedenin matkapuhelinasiakkaille tarjotaan mahdollisuus käyttää molempia verkkoja ja liittymiä. Hinnat ovat molemmissa verkoissa samat. Nyt matkapuhelimella voidaan ottaa yhteys Internetiin langattoman laajakaistan avulla suurkaupunkialueiden lisäksi myös lähes kaikissa muissakin Ruotsin kunnissa. Lähes kaikkialla Ruotsissa TeliaSonera Swedenin asiakkaat ovat voineet jo pitkään käyttää erilaisia Internet-palveluita matkapuhelimella. Kun TeliaSonera Sweden avaa tänään 3G-verkkonsa, saadaan käyttöön laajakaistanopeudella toimiva langaton Internet-yhteys aluksi yhdessä tai useammassa taajamassa kaikkiaan 280:ssa Ruotsin 290 kunnasta. Telia GO -palvelussa yhdistyvät parhaat matkapuhelinpalvelut ja selkeä valikko. TeliaSonera Swedenin 3G-verkon avaamisen myötä Telia GO paranee monin tavoin. Siinä on uusi, yksinkertainen liitäntä, entistä paremmat ja nopeammat palvelut, parannettu sähköposti, jossa voi olla useita postilaatikoita sekä muita uusia palveluita, kuten lehtiä, urheilu- uutisia sekä videokatkelmia Euroviisuista. Tietyissä 3G-puhelimissa on myös videoneuvottelutoiminto, jonka avulla voidaan keskustella ja samalla nähdä puhekumppani reaaliaikaisesti. Videoneuvottelun hinta (yksityisasiakkaille) on 5 kruunua/minuutti, ma- pe klo 8-18, muina aikoina puoleen hintaan. Avausmaksu on 50 äyriä. - Ennen kaikkea tarjontaamme kuvaavat yksinkertaisuus ja hyvä palvelu, toteaa TeliaSonera Swedenin toimitusjohtaja Marie Ehrling. Siksi emme erottele 3G- ja GSM-palveluita toisistaan. Käyttääpä asiakas puhelinta puhumiseen, sähköpostin lähettämiseen tai laskujen maksamiseen, ei hänen tarvitse tietenkään koskaan miettiä, mitä verkkoa käyttää. Kaikkiaan 99 prosenttia ruotsalaisista käyttää TeliaSonera Swedenin matkapuhelinverkkoa. TeliaSonera Swedenin 3G-verkko tavoittaa tänään noin 75 prosenttia ruotsalaisista. Jos joutuu 3G-alueen ulkopuolelle, käynnissä olevat puhelut ja tietoliikenneyhteydet siirretään automaattisesti GSM-verkkoon. Uudistuksen myötä TeliaSonera Swedenin GSM- verkosta ja 3G-verkosta tulee Euroopan vahvin matkapuhelinverkko. Lisätietoja toimittajille antaa/antavat: TeliaSoneran lehdistöpalvelu, +46-8-713 58 30 Tulevaisuutta koskevat lausumat Tähän tiedotteeseen sisältyvät tulevaisuuden tilaa tai tapahtumaa koskevat lausumat, mukaan lukien toiminnan tulevaa tulosta ja muita ennusteita koskevat lausumat, ovat tulevaisuutta koskevia lausumia. Luonteensa mukaisesti tulevaisuutta koskeviin lausumiin sisältyy riskejä ja epävarmuutta, koska ne liittyvät tuleviin tapahtumiin ja niiden toteutuminen riippuu siksi olosuhteista tulevaisuudessa. Ei ole varmuutta siitä, etteikö tulokset poikkeaisi olennaisesti tulevaisuutta koskevissa lausumissa suoraan tai epäsuorasti esitetyistä johtuen monista tekijöistä, joista useisiin TeliaSonera ei voi vaikuttaa. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/10/20040310BIT00150/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/10/20040310BIT00150/wkr0002.pdf