TeliaSonera myy SmartTrust-omistuksensa

TeliaSonera on allekirjoittanut Giesecke & Devrient kanssa sopimuksen, jolla se myy 24 prosentin suuruisen omistusosuutensa SmartTrustista. Kauppahintaa ei paljasteta. Giesecke & Devrient on hankkimassa omistukseensa koko SmartTrustin osakekannan sen nykyisiltä omistajilta.

SmartTrust on SIM-korteilla ja matkapuhelimissa toimivia sovelluksia varten tarkoitettujen ohjelmistojen johtava toimittaja. Sen pääkonttori on Tukholmassa. Giesecke & Devrient on johtava älykorttien alalla toimiva teknologiayhtiö, joka tuottaa älykortteihin perustuvia ratkaisuja tietoliikenteeseen, sähköiseen maksamiseen, terveydenhoitoon, tunnistukseen, logistiikkaan ja tietotekniikan turvallisuuteen (julkisen avaimen infrastruktuuriin perustuvia).

TeliaSonera AB julkaisee tämän tiedon Ruotsin Arvopaperimarkkinalain ja/tai Ruotsin Rahoitusvälineiden kaupankäynnistä annetun lain (lagen om handel med finansiella instrument) perusteella. Tieto on annettu julkaistavaksi 22.4.2009 klo 12.00 (CET).
_____________________________________________
TeliaSoneran lehdistöpalvelu, +46-8-713 58 30