TeliaSonera myy Telia Finansin De Lage Landen International B.V.:lle

TeliaSonera myy Telia Finansin De Lage Landen International B.V.:lle TeliaSonera on tänään sopinut Telia Finans AB:n myynnistä De Lage Landen International B.V. -yhtiölle noin 1,2 miljardilla Ruotsin kruunulla. Telia Finans on Pohjoismaiden johtava leasing-rahoitusyhtiö pienten ja keskisuurten leasing-asiakkaiden markkinasegmentissä. Telia Finansilla on 140 työntekijää. "Olemme erittäin tyytyväisiä voidessamme myydä Telia Finansin De Lange Landenille. Yhtiön myynti on jälleen yksi askel eteenpäin TeliaSoneran keskittyessä ydinliiketoimintoihinsa", toteaa TeliaSonera AB:n talous- ja rahoitusjohtaja Kim Ignatius. "Lisäksi myynti vahvistaa entisestään yrityksen jo aiemmin vahvaa taloudellista asemaa." De Lage Landen International B.V. on kansainvälinen rahoitusyhtiö, jonka pääkonttori on Eindhovenissa Alankomaissa. Yhtiö on osa Dutch Rabobank - konsernia, joka on saanut Moody's- ja Standard & Poor's - luottoluokituslaitoksilta AAA-luokituksen. Telia Finansin myynnin arvioidaan tuottavan TeliaSoneralle noin 0,5 miljardin Ruotsin kruunun myyntivoiton ja noin 6,2 miljardin Ruotsin kruunun positiivisen kassavirran, josta 1,2 miljardia kruunua koostuu myyntihinnasta ja 5 miljardia kruunua TeliaSoneran lainan vähennyksistä. Myynnin loppuun saattamisen ehtona on Ruotsin rahoitustarkastukselta saatava hyväksyntä, jota odotetaan vuoden 2004 ensimmäisen vuosineljänneksen aikana. Lisätietoja lehdistölle antavat: TeliaSoneran lehdistöpalvelu, puh. +46 8 713 5830 Tulevaisuutta koskevat lausunnot Lehdistötiedotteessa esiintyvät lausunnot, joissa viitataan tulevaisuuden tilanteisiin tai olosuhteisiin, kuten tulevaisuuden suorituskykyyn ja muihin ennusteisiin, ovat tulevaisuutta koskevia lausuntoja. Tulevaisuutta koskeviin lausuntoihin liittyy luonnostaan riskejä ja epävarmuustekijöitä nimenomaan siksi, että ne koskevat tulevaisuuden tapahtumia ja riippuvat tulevaisuuden tilanteesta. Useat merkittävät syyt, joista monet eivät ole TeliaSoneran hallittavissa, voivat johtaa siihen, että tulevaisuudessa toteutuneet tilanteet ja tapahtumat poikkeavat merkittävästi tässä mainituista ja implikoiduista tulevaisuutta koskevista lausunnoista. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/15/20040115BIT00420/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/15/20040115BIT00420/wkr0002.pdf