TeliaSonera pilotoi uutta tapaa tuoda sisältöä matkapuhelimiin

TeliaSonera pilotoi uutta tapaa tuoda sisältöä matkapuhelimiin iJack(TM)-palvelu on uusi tapa tuoda sisältöä matkapuhelimeen. Palvelun avulla sisällön tarjoaja pystyy välittämään kohderyhmilleen helposti ja nopeasti musiikkia, videota, animaatioita, pelejä, ohjelmia, tietopaketteja tai mobiilikuponkeja iJack(TM)-laitteesta. Laite voidaan asentaa myymälään, kauppakeskukseen, elokuvateatteriin, konserttisaliin tai mihin tahansa tilaan, jossa ihmiset liikkuvat. TeliaSonera aloittaa palvelun koekäytön Suomessa neljän pilottiin valitun yrityksen kanssa joulukuun alussa. Palvelu tuo erinomaisen lisän palveluntarjoajan mediavalikoimaan, mutta myös esimerkiksi yritysten sisäisen viestinnän tarpeisiin tai kansalaisten julkisen asioinnin helpottamiseksi. Sisältöä tarjoava yritys määrittää palvelun sisällön, josta käyttäjä valitsee haluamansa kiinnostuksensa mukaan. Palvelun loppukäyttäjälle sisällön lataaminen matkapuhelimeen on maksutonta. iJack(TM) -palvelu toimii matkapuhelimella, jossa on Bluetooth-liityntä ja vapaata muistia. Koekäytön aikana tuettuja matkapuhelinmalleja ovat Nokian 3650-, 3660-, 6600-, 7650- ja N-Gage -mallit, myös muitten valmistajien matkapuhelinmalleja tullaan tukemaan. iJack(TM) on kokonaispalvelu, johon sisältyy iJack(TM) -laite, sen toimitus ja ylläpito, raportointi ja järjestelmän hallinta sekä sisällön jakaminen iJack(TM) -laitteisiin, joista kuluttajat voivat tiedon hakea. TeliaSonera tarjoaa yritysasiakkaille sekä www-yhteyden että täysin automatisoidun ohjelmistorajapinnan iJack(TM) -sisällön hallintaan. Tätä kautta sisällön tarjoajat voivat määritellä mitä sisältöä heidän iJack(TM) -pisteistään löytyy. Sisältö siirtyy järjestelmästä iJack(TM) -laitteisiin GPRS-verkon kautta asiakkaan määrittelemin väliajoin. iJack(TM) -laitteiden sisältö voi vaihdella jopa päivittäin. " iJack(TM) tulee omalta osaltaan kiihdyttämään 3G-palveluiden kehittymistä. Palvelu tuo rikkaan tietosisällön matkapuhelimiin jo nyt, sillä Bluetooth mahdollistaa isojenkin tiedostojen nopean tiedonsiirron. Palvelu täydentää TeliaSoneran 3G-palveluita. Jos palvelu osoittautuu menestyksekkääksi, voimme laajentaa sen tarjontaa myös muille markkina- alueillemme," kertoo johtaja Niklas Sonkin TeliaSoneran konsernitasoisesta Marketing, Product and Services-yksiköstä. iJack(TM) laite on kehitetty yhteistyössä yhdysvaltalaisen WideRay- yhtiön kanssa, josta TeliaSoneralla on merkittävä omistusosuus. WideRay on TeliaSoneran kumppani Yhdysvalloissa, jossa se tarjoaa vastaavaa palvelua. Pilottiin valitut yritykset ovat Musta Pörssi Espoon Merituuli ja Vantaan Jättipörssi, Finnkino sekä Telering, jotka tulevat kertomaan omista palvelupisteistään pilotin alkaessa. Lisätietoja toimittajille antaa/antavat: Timo Korpela (kokonaisvastuu palvelusta), toimitusjohtaja, Sonera Corporation US, puh. 040 5575650 sähköposti: timo.korpela@teliasonera.com Tapio Koskinen, (iJack(TM) Suomessa, teknologia), johtaja, TeliaSonera Finland, puh. 040 5574766 sähköposti: tapio.koskinen@teliasonera.com Kimmo Seppänen (myynti & markkinointi), johtaja, TeliaSonera Finland, puh. 0400 523747 sähköposti: kimmo.seppanen@teliasonera.com Tulevaisuutta koskevat lausumat Tähän tiedotteeseen sisältyvät tulevaisuuden tilaa tai tapahtumaa koskevat lausumat, mukaan lukien toiminnan tulevaa tulosta ja muita ennusteita koskevat lausumat, ovat tulevaisuutta koskevia lausumia. Luonteensa mukaisesti tulevaisuutta koskeviin lausumiin sisältyy riskejä ja epävarmuutta, koska ne liittyvät tuleviin tapahtumiin ja niiden toteutuminen riippuu siksi olosuhteista tulevaisuudessa. Ei ole varmuutta siitä, etteikö tulokset poikkeaisi olennaisesti tulevaisuutta koskevissa lausumissa suoraan tai epäsuorasti esitetyistä johtuen monista tekijöistä, joista useisiin TeliaSonera ei voi vaikuttaa. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/28/20031127BIT01060/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/28/20031127BIT01060/wkr0002.pdf