TeliaSonera solmi pohjoismaisen puhelupalveluja koskevan sopimuksen NCC:n kanssa TeliaSonera on allekirjoittanut pohjoismaisen sopimuksen kiinteän verkon ja matkaviestintäverkon puhelupalvelujen toimittamisesta NCC:lle. Sopimus on kaksivuotinen, ja sen arvo on 120 miljoonaa kruunua. Tehdyn sopimuksen mukaan lisäsopimuksia esimerkiksi palvelukohtaisista ratkaisuista ja langattomista dataratkaisuista voidaan laatia ja allekirjoittaa erikseen jälkikäteen. "Rakennusala on oma erikoisalansa, ja haasteena on löytää ratkaisu, jonka toiminnallisuus, tehokkuus ja käytön yksinkertaisuus vastaa asetettuja vaatimuksia. On ilahduttavaa todeta, että asiakkaat ovat löytäneet yleispohjoismaiset ratkaisumme, ja se vahvistaa uskoamme siihen, että olemme menossa oikeaan suuntaan", toteaa Terje Christoffersen, Group Vice President Marketing Products & Services, TeliaSonera AB. Hankinta-asiat ovat yksi kulmakivi NCC:n muutosprosessissa tulevina vuosina. Kun hallinnolliset hankinnat kuten telepalvelut koordinoidaan pohjoismaisella tasolla, NCC saavuttaa merkittäviä määräetuja. "Yhteistyökumppaneista TeliaSonera oli se, jolla oli tarjota paras pohjoismainen ratkaisu", toteaa NCC:n toimitusjohtaja Alf Göransson. NCC on Pohjoismaiden johtavia rakennus- ja kiinteistöalan yrityksiä. Vuonna 2003 NCC:n liikevaihto oli 45 miljardia Ruotsin kruunua ja sillä oli 24 000 työntekijää. Lisätietoja toimittajille antavat: Dan Strömberg, Senior Vice President, TeliaSonera Global Accounts, TeliaSonera AB, tel +46-(0)8-713 58 30 Johanna Hagelberg, Nordic Purchasing Coordinator, Nordic Purchasing Group, NCC, tel +46-(0)8-585 523 42, +46-(0)70-588 23 42 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/18/20040617BIT00530/wkr0001.pdf