TeliaSonera solminut tietotekniikkaratkaisujen puitesopimuksen

TeliaSonera solminut tietotekniikkaratkaisujen puitesopimuksen TeliaSonera on allekirjoittanut sovellusten- ja tietotekniikkaratkaisujen hallintaa ja kehittämistä koskevan hankintasopimuksen. Viime vuonna TeliaSonera Swedenin puitesopimukset kattoivat hieman yli 20 IT- ja televiestintäalan toimittajaa. Tavoitteena on laajentaa sopimusta vuonna 2004 koskemaan kaikkia Pohjoismaita. IT-hankintassopimuksen laajentamisen lisäksi kaikkiin Pohjoismaihin TeliaSonera aikoo vuoden 2004 aikana keskittää konsernin tietotekniikkahankinnat tietyille toimittajille, luoda synergioita sekä vähentää tuntilaskutukseen perustuvien ulkoisten resurssien käyttöä. Tulevaisuudessa TeliaSonera toteuttaa hankintasuunnitelman mukaiset projektit ja tutkimushankkeet kiinteään hintaan. Näin voidaan vähentää riskialttiutta ja parantaa kustannusvalvontaa. Suunnitelmaan valitut toimittajat ovat: A-Ware Oy, AcandoFrontec AB, Accenture AB, Cap Gemini Telecom Media & Networks Sweden AB, 3C Data Oy, Cyber Com Consulting Group Scandinavia AB, EDS Finland Oy, Elan IT Resources AB, Ementor ASA, eWork Scandinavia AB, Hewlett-Packard Oy, IBM Svenska AB, Infologigruppen Norr AB, Infosys Technologies Ltd, IT-Arkitekterna Konsult i Stockholm AB, Keypro Oy, Ki Consulting & Solution AB, KnowIT AB, Nordic Business Management Systems AB, Nixu Oy, Novo Group Oyj, Satama Finland Oy, SchlumbergerSema AB, Sigma AB, Sun Microsystems AB, Syntronic AB, SysOpen Oy, Tata Consultancy Services Sverige AB, Teleca AB, TietoEnator Oy, Validation AB, Wipro Ltd, Wm-data AB. Suunnitelman mukaiset hankintasopimukset astuivat voimaan vuoden 2004 alusta. Sopimusten kesto on kaksi vuotta. Lisätietoja lehdistölle antaa: Ingmar Jonsson, TeliaSonera, phone +46 8 504 550 83 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/23/20040123BIT00390/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/23/20040123BIT00390/wkr0002.pdf