TeliaSonera Sweden laskee langattoman Internet-yhteyden hintaa

TeliaSonera Sweden laskee langattoman Internet-yhteyden hintaa Huomenna eli maaliskuun 10. päivänä TeliaSonera Sweden tuo markkinoille 3G-palvelut ja laskee samalla yritys- ja yksityisasiakkaidensa langattomien Internet-yhteyksien hintaa. Hinnanalennuksesta hyötyvät kaikki, jotka lähettävät tai vastaanottavat tekstiä, kuvaa tai sähköpostia matkapuhelinverkon kautta. Samalla uusimmat tilastot osoittavat, että Internetin ja tietopalveluiden langaton käyttö on lisääntynyt voimakkaasti. Vuoden 2003 neljännellä vuosineljänneksellä tietoliikenne TeliaSoneran matkapuhelinverkossa kaksinkertaistui edelliseen vuoteen verrattuna. GPRS-hintojen alennus, joka koskee sekä yritysten että yksityisasiakkaiden matkapuhelinliittymiä, vaihtelee liittymätyypistä riippuen 40 prosentista 55 prosenttiin. Hinnanalennuksen jälkeen sähköpostiviestin vastaanottaminen tai lähettäminen puhelimeen tai tietokoneeseen maksaa 3-8 äyriä. Kolmisivuisen tekstitiedoston lähettäminen maksaa 22-60 äyriä. - Kun heinäkuussa 2003 toimme markkinoille Telia Go-liittymän, halusimme tarjota asiakkaillemme yksinkertaisemman tavan käyttää langattomia Internet-palveluita. Nyt voi jo selvästi havaita, että asiakkaat ovat alkaneet käyttää matkapuhelimiaan muuhunkin kuin soittamiseen. Alennamme hintoja nyt lisää, jotta useammat voisivat esimerkiksi katsoa matkapuhelimellaan uutiset tai lähettää ja vastaanottaa sähköpostiviestejä matkapuhelimellaan, TeliaSonera Swedenin toimitusjohtaja Marie Ehrling kertoo. Uusimmat tilastot osoittavat, että Internetin ja tietopalveluiden langaton käyttö on lisääntynyt voimakkaasti TeliaSonera Swedenin matkapuhelinverkossa. Vuoden 2003 neljännellä vuosineljänneksellä tietoliikenne kaksinkertaistui edelliseen vuoteen verrattuna. TeliaSonera Swedenin yksityisasiakkaista noin 800 000:lla on GPRS- puhelin ja monet sanovatkin, että nyt on käynnissä trendimurros ja uusien käyttötottumusten esiinnousu. Hinnanalennuksilla TeliaSonera haluaa tuoda palvelut mahdollisimman monen asiakkaan ulottuville. MMS selittää tietoliikenteen kasvun matkapuhelinverkossa. Vuoden 2003 aikana TeliaSonera Swedenin asiakkaat lähettivät runsaat 2,3 miljoonaa MMS-viestiä. Lisätietoa liittymistä ja hinnoista löydät osoitteesta www.telia.se Lisätietoja toimittajille antaa/antavat: TeliaSoneran lehdistöpalvelu, +46-8-713 58 30 Tulevaisuutta koskevat lausumat Tähän tiedotteeseen sisältyvät tulevaisuuden tilaa tai tapahtumaa koskevat lausumat, mukaan lukien toiminnan tulevaa tulosta ja muita ennusteita koskevat lausumat, ovat tulevaisuutta koskevia lausumia. Luonteensa mukaisesti tulevaisuutta koskeviin lausumiin sisältyy riskejä ja epävarmuutta, koska ne liittyvät tuleviin tapahtumiin ja niiden toteutuminen riippuu siksi olosuhteista tulevaisuudessa. Ei ole varmuutta siitä, etteikö tulokset poikkeaisi olennaisesti tulevaisuutta koskevissa lausumissa suoraan tai epäsuorasti esitetyistä johtuen monista tekijöistä, joista useisiin TeliaSonera ei voi vaikuttaa. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/09/20040309BIT00390/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/09/20040309BIT00390/wkr0002.pdf