TeliaSonera Sweden laskee MMS-viestien hintaa

TeliaSonera Sweden laskee MMS-viestien hintaa TeliaSonera Sweden laskee MMS-multimediaviestien hintaa 10. maaliskuuta alkaen lähes 25 prosentilla. MMS-viestien hinta laskee 3,80 kruunusta 2,90 kruunuun. Uusi hinta on voimassa sekä Telian liittymissä että lähetettäessä viesti muiden operaattoreiden verkossa toimivaan matkapuhelimeen. Vuoden 2003 aikana Telian asiakkaat lähettivät yli 2,3 miljoonaa MMS-viestiä. Telian alennettu hinta koskee Telian yritys- ja yksityisasiakkaita Ruotsissa sekä kaikkia, myös prepaid, matkapuhelinliittymiä. 20. helmikuuta alkaen Telian asiakkaat ovat voineet viikonloppuisin lähettää MMS-viestejä maksutta. Tarjous on voimassa 2. toukokuuta 2004 saakka. Tällä hetkellä Telian matkapuhelinasiakkaat voivat siis lähettää MMS- viestejä ilmaiseksi perjantaisin, lauantaisin ja sunnuntaisin. - MMS-viestiin asiakas voi tallentaa elämänsä pienet ja suuret tapahtumat ja jakaa nämä ystäviensä kanssa matkapuhelimen välityksellä, kertoo Segment Privatin johtaja Indra Åsander TeliaSonera Swedenista. Yhdistelemällä ääntä, kuvaa ja tekstiä saadaan viestiin enemmän ilmaisuvoimaa kuin pelkällä tekstiviestillä. MMS-viestien käyttö lisääntyy nopeasti ja uskon, että hintojen lasku yhdessä ilmaisten viikonloppuviestien kanssa lisää tahtia entisestään. Vuoden 2003 aikana Telian asiakkaat lähettivät kaiken kaikkiaan runsaat 2,3 miljoonaa MMS-viestiä. Yksityisasiakkaiden osuus tästä oli 60 prosenttia eli 1,4 miljoonaa lähetettyä MMS-viestiä. Kiinnostus mahdollisuuteen lähettää matkapuhelimella kuvia kasvaa nopeasti: se on huomattu erityisesti Telian 74 liikkeessä, joissa kamerapuhelimet käyvät hyvin kaupaksi. Joulukuussa 2003 ja tammikuussa 2004 kolme viidestä eniten myydystä matkapuhelimesta oli MMS-viestien lähetykseen soveltuvia malleja. Näistä malleista kahdessa on myös kamera. Lisätietoja lehdistölle antaa: Hans G Larsson, Segment Privatin lehdistövastaava, TeliaSonera Sweden, puh. +46-8-713 58 30 Håkan Ström, Segment Privatin lehdistövastaava, TeliaSonera Sweden, puh. +46-8-713 58 30 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/08/20040308BIT00350/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/08/20040308BIT00350/wkr0002.pdf