TeliaSonera Sweden lopettaa kiinteän puhelinverkon minuuttiveloitukset

Lehdistötiedote 17. kesäkuuta 2004 TeliaSonera Sweden lopettaa kiinteän puhelinverkon minuuttiveloitukset TeliaSonera Sweden lopettaa kiinteän puhelinverkon minuuttiveloitukset - kaikkina vuorokauden aikoina. Uusi tarjous, Telia Alltid, maksaa 65 kruunua kuukaudessa ja on voimassa huomisesta perjantaista lähtien sekä toisille Telian asiakkaille että muiden operaattoreiden liittymiin soitetuille puheluille. Tarjous koskee kaikkia puheluja kotipuhelimista kaikkiin kiinteän verkon liittymiin Ruotsissa. Telia Alltid -liittymän tilaajien maksama minuuttiveloitus puheluista kiinteästä verkosta matkapuhelimeen laskee lisäksi 26 prosenttia ja ulkomaanpuheluiden hinta 20 prosenttia. Telia Alltid on kehitetty tammikuussa markkinoille tuodun Telia Fritid - liittymän pohjalta. - Tiedämme, että kiinteän verkon kotipuhelin on asiakkaillemme tärkeä, sanoo Marie Ehrling, President, TeliaSonera Sweden. Siksi kehitämme edelleen entisiä tarjouksia, kuten Telia Fritidiä, minkä ansiosta asiakkaiden on nyt entistä helpompaa pitää puhelukustannukset kurissa samalla, kun rahaa säästyy, koska olemme kokonaan lopettaneet minuuttiveloituksen. Tarjous perustuu siihen, että asiakkaat maksavat kiinteän summan (65 kruunua) joka kuukausi ja voivat soittaa kokonaan ilman minuuttiveloitusta kaikkina vuorokauden aikoina. Tässä yhteydessä on tärkeää huomata, ettei tarjous koske vain toisille Telian asiakkaille soitettuja puheluja, vaan myös puheluja toisten operaattorien liittymiin. Telian aiempi Telia Fritid -tarjous mahdollistaa soittamisen ilman minuuttiveloitusta iltaisin ja pyhäpäivisin. Molemmissa tarjouksissa on 45 äyrin puhelumaksu puhelua kohden. Ruotsin posti- ja telelaitoksen mukaan Ruotsissa on tällä hetkellä noin 5,4 miljoonaa kiinteän verkon puhelinliittymää. Telian aiemmin teettämä tutkimus* osoittaa, että monet asiakkaat käyttävät useissa yhteyksissä mieluummin kiinteän verkon puhelinta kuin matkapuhelinta. 54 prosenttia tutkimukseen osallistuneista sanoi mieluummin käyttävänsä kiinteän verkon puhelinta pitääkseen yhteyttä harvoin tapaamiinsa ystäviin ja perheenjäseniin. 90 prosenttia asettaa kiinteän verkon puhelimen etusijalle silloin, kun he soittavat puhelun, jonka tietävät kestävän kauan. * Tutkimuksen teki tutkimusyhtiö Cint joulukuussa 2003. Kyselyyn vastanneita oli 1 204. Lisätietoja lehdistölle antaa: Marie Ehrling, President, TeliaSonera Sweden, puh. +46-(0)8-713 58 30 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/17/20040617BIT00110/wkr0001.pdf