TeliaSonera Sweden ostaa Flextronics Network Servicesin liiketoiminnot

TeliaSonera Sweden ostaa Flextronics Network Servicesin liiketoiminnot TeliaSonera Sweden ostaa Flextronics Network Servicesin tuotevalikoiman ja asiakkaiden toimipisteisiin sijoitettuja laitteistoja koskevat toiminnot. Kauppaan kuuluu lähinnä toimistopuhelinvaihteita ja lähiverkkolaitteita. TeliaSonera Swedenin ostamiin liiketoimintoihin kuuluvat tuotejohto, myynnin tuki, toimitukset ja tekninen tuki. Flextronics Network Servicesin palveluksessa oleville noin 130 työntekijälle tarjotaan mahdollisuutta siirtyä TeliaSonera Swedenin palvelukseen. Kaupan seurauksena Flextronics Network Servicesin tuotevalikoima integroidaan TeliaSoneran muuhun tuotevalikoimaan. TeliaSoneran osuus Flextronicsin liikevaihdosta on aiemmin ollut noin 80 prosenttia. - Olemme kuunnelleet asiakkaitamme ja tämä kauppa parantaa palvelujamme ja tuotetarjontaamme. Integroimalla tuotevalikoimamme asiakkaidemme toimipisteissä oleviin laitteisiin helpotamme asiakkaidemme yhteydenpitoa meihin, sanoo TeliaSonera Swedenin suuryrityssegmentin johtaja Anders Gylder. Kauppaan eivät kuulu asennus- ja huoltotoimiin liittyvät resurssit. Flextronics Network Servicestä tulee kaupan myötä näiden toimintojen päätoimittaja TeliaSonera Swedenille. Kauppa vahvistetaan viimeistään 1. heinäkuuta edellyttäen, että osapuolet saavat kaupalle Ruotsin kilpailuviraston hyväksynnän. Lisätietoja toimittajille antaa/antavat: Anders Gylder, +46-8-6884179, Ulf Carlshamre, +46-70-5282428 Tulevaisuutta koskevat lausumat Tähän tiedotteeseen sisältyvät tulevaisuuden tilaa tai tapahtumaa koskevat lausumat, mukaan lukien toiminnan tulevaa tulosta ja muita ennusteita koskevat lausumat, ovat tulevaisuutta koskevia lausumia. Luonteensa mukaisesti tulevaisuutta koskeviin lausumiin sisältyy riskejä ja epävarmuutta, koska ne liittyvät tuleviin tapahtumiin ja niiden toteutuminen riippuu siksi olosuhteista tulevaisuudessa. Ei ole varmuutta siitä, etteikö tulokset poikkeaisi olennaisesti tulevaisuutta koskevissa lausumissa suoraan tai epäsuorasti esitetyistä johtuen monista tekijöistä, joista useisiin TeliaSonera ei voi vaikuttaa. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/07/20040507BIT00270/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/07/20040507BIT00270/wkr0002.pdf