TeliaSonera tammikuu–kesäkuu 2005

Puolivuotiskausi • Liikevaihto kasvoi 42 556 milj. Ruotsin kruunuun (40 189). • Nettotulos oli 5 985 milj. kruunua (7 116) ja osakekohtainen tulos 1,12 kruunua (1,40). • Vapaa kassavirta kasvoi 8 315 milj. kruunuun (5 785). Toinen vuosineljännes • Liikevaihto kasvoi 6,5 prosenttia 21 752 milj. kruunuun (20 422). • Useimmat liiketoiminnot kehittyivät hyvin, mutta hintapaineet ja siirtyminen kiinteän verkon palveluista matkaviestin- ja Internet-palveluihin Ruotsissa ja Suomessa alensivat käyttökateprosenttia 33,1 prosenttiin (35,9). • Liiketulos ennen kertaluonteisia eriä oli 4 385 milj. kruunua (5 063). • Asiakasmäärä kasvoi voimakkaasti edellisestä vuodesta: - 1,2 miljoonaa uutta asiakasta Pohjoismaiden ja Baltian alueen liiketoiminnoissa eli yhteensä 22,6 miljoonaa asiakasta. - 1,6 miljoonaa uutta asiakasta Euraasiassa eli yhteensä 4,6 miljoonaa asiakasta, ja 13,8 miljoonaa uutta asiakasta Venäjän ja Turkin osakkuusyhtiöissä eli yhteensä 42,6 miljoonaa asiakasta. • Osinkojen maksuun käytettiin 5 610 milj. kruunua ja osakkeiden takaisinostoon 10 163 milj. kruunua. • TeliaSonera käy neuvotteluja norjalaisen Chess/Sense-yhtiön ostamisesta. Kauden jälkeisiä merkittäviä tapahtumia • Käteisvastike osakkeiden takaisinostosta maksettiin 4.7.2005. • Juho Lipsanen, entinen Alma Media Oyj:n toimitusjohtaja, on nimitetty TeliaSonera Finlandin toimitusjohtajaksi 11.10.2005 alkaen. • August Baumann, nykyinen TeliaSoneran norjalaisen matkaviestinoperaattorin NetComin talous- ja liiketoiminnan kehitysyksikön johtaja, on nimitetty NetComin toimitusjohtajaksi 1.9.2005 alkaen. Nykyinen toimitusjohtaja Barbara Thoralfsson jättää TeliaSoneran työskennelläkseen perheensä sijoitusyhtiössä. Sisältöä koskevat kysymykset: TeliaSonera AB Investor Relations SE-106 63 Tukholma, Ruotsi Puh.: +46 8 504 550 00 Faksi: +46 8 611 46 42 www.teliasonera.fi/sijoittajatietoa