TeliaSoneran lunastustarjouksen tulos ja uusien osakkeiden liikkeeseenlasku

TELIASONERAN LUNASTUSTARJOUKSEN TULOS JA UUSIEN OSAKKEIDEN LIIKKEESEENLASKU TeliaSonera (SSE: TLSN, HEX: TLS1V, NASDAQ: TLSN) ilmoittaa tänään, että TeliaSoneran kaikille Soneran (HEX:SRA) osakkeenomistajille, mukaan lukien Soneran ADS-muotoisten osakkeiden haltijoille, ja Soneran optio- oikeudenhaltijoille tekemä lunastustarjous on hyväksytty 48.441.495 Soneran osakkeen, mukaan lukien Soneran ADS-muotoiset osakkeet, ja 2.544.343 Soneran optio-oikeuden osalta edustaen yhteensä 4,5 prosenttia Soneran osakkeista ja äänistä (laimentuminen huomioiden). Lunastustarjouksen toteuttamisen seurauksena TeliaSoneran omistamat Soneran arvopaperit edustavat noin 99,4 prosenttia Soneran osakkeista ja äänistä (laimentuminen huomioiden). Lunastustarjoukseen liittyen TeliaSoneran hallitus päätti tänään ylimääräisen yhtiökokouksen antaman valtuutuksen perusteella korottaa yhtiön osakepääomaa 222.321.100,80 Ruotsin kruunulla laskemalla liikkeeseen 69.475.344 uutta osaketta. Osakepääoman korotuksen jälkeen TeliaSoneran osakepääoma on 14.960.742.620,80 Ruotsin kruunua ja liikkeeseen laskettujen osakkeiden yhteismäärä on 4.675.232.069. TeliaSoneran arvopapereista koostuva vastike niistä Soneran arvopapereista, joiden osalta lunastustarjous hyväksyttiin, toimitetaan arviolta 17.2.2003. JAKELU: Helsingin Pörssi Keskeiset tiedotusvälineet TULEVAISUUTTA KOSKEVAT LAUSUMAT Tämä tiedote voi sisältää TeliaSoneran Soneran osakkeenomistajille ja optio-oikeuksien haltijoille tekemään lunastustarjoukseen liittyviä tulevaisuutta koskevia lausumia. Lausumat, jotka eivät kuvaa historiallisia tosiasioita, kuten lausumat koskien TeliaSoneran ja Soneran oletuksia ja odotuksia, ovat tulevaisuutta koskevia ennusteita. Luonteensa mukaisesti tulevaisuutta koskeviin lausumiin sisältyy riskejä ja epävarmuutta, koska ne liittyvät tuleviin tapahtumiin ja niiden toteutuminen riippuu siksi tulevista olosuhteista. TeliaSoneralla ja Soneralla ei ole mitään velvollisuutta ja ne nimenomaisesti kieltäytyvät päivittämästä tai muuttamasta tulevaisuutta koskevia lausumiaan uuden tiedon perusteella tai tulevien tapahtumien valossa tai muusta syystä. TIETTYJÄ HENKILÖITÄ KOSKEVAT RAJOITUKSET OSALLISTUA LUNASTUSTARJOUKSEEN Siltä osin kun lunastustarjouksessa tarjotaan TeliaSoneran arvopapereita, sitä ei tehdä Australiassa, Hongkongin erityishallintoalueella, Japanissa tai Uudessa-Seelannissa, johtuen näiden maiden ja alueiden arvopaperilainsäädäntöjen asettamista rajoituksista. Siltä osin kun lunastustarjouksessa tarjotaan käteisvastiketta, se kuitenkin tehdään Australiassa, Hongkongin erityishallintoalueella, Japanissa ja Uudessa-Seelannissa. Johtuen Italian ja Etelä-Afrikan arvopaperilainsäädäntöjen asettamista rajoituksista lunastustarjousta ei tehdä näissä maissa. HUOMIOITAVAA Telia ilmoitti 9.12.2002 toteuttaneensa Soneran kaikille osakkeenomistajille ja optio-oikeudenhaltijoille tekemänsä vaihtotarjouksen. Telia vaihtoi nimensä TeliaSoneraksi 9.12.2002. Vaihtotarjouksen toteuttamisen seurauksena TeliaSonera tarjoutui Suomen arvopaperimarkkinalain mukaisesti lunastamaan loputkin Soneran liikkeeseen laskemista osakkeista ja optio-oikeuksista, joiden osalta vaihtotarjousta ei hyväksytty. Tämä tiedote ei ole tarjous ostaa tai tarjouspyyntö myydä TeliaSoneran osakkeita. Lunastustarjoukseen liittyvä lunastustarjousasiakirja, joka koostuu lunastustarjousta koskevasta asiakirjasta sekä 30.9.2002 päivätystä vaihtotarjousasiakirjasta on saatavilla lunastustarjousaikana seuraavista paikoista: TeliaSoneran pääkonttori, Mårbackagatan 11, S-123 86 Farsta, Ruotsi; Soneran pääkonttori, Teollisuuskatu 15, FIN-00510 Helsinki; Nordea Pankki Oyj:n omaisuuspalvelukonttorit; Osuuspankkien ja Okopankki Oyj:n arvopaperikonttorit; HEX Gate, Fabianinkatu 14, FIN-00130 Helsinki sekä Internetissä osoitteista www.telia.com/investorrelations ja www.sonera.fi (Sijoittajatietoa). SONERAN ARVOPAPERIEN HALTIJOIDEN TULEE LUKEA LUNASTUSTARJOUSASIAKIRJA HUOLELLISESTI ENNEN LUNASTUSTARJOUKSEN HYVÄKSYMISTÄ KOSKEVAN PÄÄTÖKSEN TEKEMISTÄ. Lisätietoja journalisteille antavat: TeliaSoneran lehdistöpalvelu, puh +46 8 713 58 30 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/10/20030210BIT01180/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/10/20030210BIT01180/wkr0002.pdf