TeliaSoneran nuorisoneuvosto testaa MSN® Messenger palvelua matkapuhelimissa

TeliaSoneran kansainvälinen nuorisoneuvosto kokoontuu tämän vuoden ensimmäiseen kokoukseensa Kööpenhaminaan kesäkuun 9. päivänä. Nuoret testaavat mm. MSN® Messenger palvelua matkapuhelimissa. Kyseessä on palvelu, jonka TeliaSonera ja Microsoft lanseeraavat pian SurfPort-mobiiliportaaliin. Kokousta johtaa TeliaSoneran toimitusjohtaja Anders Igel.

Nuorisoneuvostossa on aiemmin keskusteltu ennen kaikkea matkaviestinpalveluista, ja monet nuoret ovat kyselleet mahdollisuutta chattailla matkapuhelimella. Nyt heidän toiveensa toteutuu. TeliaSonera lanseeraa pian yhdessä Microsoftin kanssa MSN® Messenger -palvelun SurfPort-mobiiliportaaliin. Nuorten näkemykset otetaan huomioon kehitettäessä palvelua edelleen. Nuorisoneuvosto on jo aiemmin ollut TeliaSoneran tuotekehityksessä vahvasti mukana. ”Nuorilta saadut esimerkiksi matkaviestinnän sisältö- ja paikannuspalveluita koskevat ideat ovat olleet suureksi hyödyksi SurfPort-mobiiliportaalin kehittämisessä ja lanseerauksessa,” toteaa TeliaSonera toimitusjohtaja Anders Igel. TeliaSoneran kansainvälinen nuorisoneuvosto muodostettiin huhtikuussa 2004. Sen tarkoituksena on lisätä nuorten mahdollisuuksia vaikuttaa TeliaSoneran nykyisiin ja tuleviin palveluihin sekä asiakaspalveluun. ”Nuorisoneuvosto on yksi TeliaSonerassa meneillä olevista hankkeista, jotka auttavat meitä kehittämään palveluja, joita nuoret asiakkaat todella haluavat. Meille tämä on yksi tapa toteuttaa strategiaamme saada asiakkaat mukaan kehitystyöhön jo varhaisessa vaiheessa ja siten lisätä mahdollisuuksiamme tarjota palveluja, joita on helppo ymmärtää, ostaa ja käyttää”, toteaa TeliaSoneran toimitusjohtaja Anders Igel. TeliaSoneran kansainvälisessä nuorisoneuvostossa on sekä TeliaSoneran nuoria työntekijöitä että yhtiön nuoria asiakkaita maista, joissa TeliaSoneralla on johtava asema. Nuoret asiakkaat ovat jäseniä noin vuoden ajan. Nuorisoneuvosto kokoontuu kaksi kertaa vuodessa keskustelemaan TeliaSoneran palveluista ja asiakaspalvelusta sekä uusiin palveluihin liittyvistä ideoista ja ajatuksista. TeliaSoneran kansainvälistä nuorisoneuvostoa johtavat toimitusjohtaja Anders Igel ja konsernitasoisen Marketing, Products and Services -yksikön johtaja Terje Christoffersen. TeliaSoneran kansainvälisen nuorisoneuvoston jäsenet: TeliaSoneran 14-20-vuotiaat asiakkaat: Ellen Fjaestad, 19, Ruotsi Magnus Kreiberg, 14, Tanska Edgaras Figurinas, 16, Liettua Jaakko Loikkanen, 20, Suomi Emil Gyllehammar, 18, Norja Ina Pleska, 19, Moldavia TeliaSoneran edustajat: Maria Walmeus, Ruotsi Jan Mortensen, Tanska Jovita Aukstuolyte, Liettua Tommi Anttila, Suomi Benedicte Kjøde, Norja Cristina Popa, Moldavia Priya Sawhney, TeliaSonera AB _____________________________________________ Lisätietoja lehdistölle antaa: TeliaSoneran lehdistöpalvelu, Carina Kampe +46-8-713 58 30