TeliaSoneran Orange-yrityskauppa Tanskassa hyväksytty

TeliaSoneran Orange-yrityskauppa Tanskassa hyväksytty Tutkittuaan tekeillä olevan yrityskaupan Euroopan komissio on tänään antanut TeliaSoneralle luvan ostaa Orange A/S:n France Telecomilta. Yrityskaupan tuloksena Pohjoismaiden ja Baltian alueen johtavalla tietoliikennekonsernilla TeliaSoneralla tulee olemaan Tanskassa noin 1,1 miljoonaa matkapuhelinasiakasta. TeliaSonerasta tulee varteenotettava vaihtoehto tanskalaisille matkaviestinasiakkaille, ja se tavoittelee vakavissaan markkinajohtajuutta. Yrityskauppa julkistettiin 8. heinäkuuta 2004, ja sen odotetaan toteutuvan lokakuussa 2004. Kaupan toteuduttua alkaa kahden tietoliikenneoperaattorin yhteen sulauttaminen. Aluksi ei olemassa oleviin asiakassuhteisiin kuitenkaan ole tulossa muutoksia. Tulevina kuukausina molempien organisaatioiden tuotteita ja palveluja toimitetaan edelleen niiden omilla tuotemerkeillä. ________________________________ Lisätietoja toimittajille antaa/antavat: TeliaSoneran lehdistöpalvelu, +46-8-713 58 30 TeliaSonera on Pohjolan ja Baltian johtava televiestintäyritys. Joulukuun lopussa 2003 TeliaSoneralla oli 11 957 000 matkaviestintäasiakasta (osakkuusyhtiöt mukaan lukien 37 610 000), 8 061 000 kiinteän verkon asiakasta ja (osakkuusyhtiöt mukaanlukien9 160 000) ja 1 631 000 internet-asiakasta (osakkuusyhtiöt mukaan lukien 1 691 000). Kotimarkkinoiden ulkopuolella TeliaSoneralla on merkittäviä omistusosuuksia kasvavilla markkinoilla Venäjällä, Turkissa ja Euraasiassa. TeliaSonera noteerataan Tukholman Pörssissä ja Helsingin Pörssissä. Tammi-joulukuun 2003 pro forma -liikevaihto oli 81,7 miljardia Ruotsin kruunua (9,01 miljardia euroa). Työntekijöiden määrä oli 26 694. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/24/20040923BIT20770/wkr0001.pdf