TeliaSoneran osittain omistama Overseas Telecom myy omistusosuutensa MTN Ugandasta

Overseas Telecom AB, jonka pääomasta TeliaSonera omistaa 65 prosenttia, on myynyt 32 prosentin omistusosuutensa teleoperaattori MTN Ugandasta MTN International (Mauritius) Ltd:lle, joka on MTN Group Ltd, South African kokonaan omistama tytäryhtiö. Kauppahinta on 1.2 miljardia Ruotsin kruunua.

Omistusosuuden myynti on osa yhtiön aiemmin toteutettujen investointien asteittaisen realisoinnin strategiaa, ja sen odotetaan tuovan Overseas Telecomille yli 900 milj. kruunun myyntivoiton. MTN Ugandan myynnin jälkeen Overseas Telecom omistaa vielä 55 prosenttia srilankalaisesta Suntel-teleoperaattorista. Vaikutus TeliaSoneran tulokseen kirjataan kolmannelle vuosineljännekselle, ja se on noin 600 milj. kruunua.